Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
Ömer ORUÇ
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 101
Kayıt: 18 Ara 2012, 01:18
İletişim:

20-YAPRAK DÖKEN AĞAÇ

04 May 2019, 19:16

DERS 20 - YAPRAK DÖKEN AĞAÇ
Resim
Resim
Ağaç modelleme biraz uzun olduğundan genellikle sıkıcı bir girişimdir. Her ağaç binlerce öğe içerir. Üstelik ana model olmaktan ziyade daha çok atmosfer hissi katması için diğer modellerin yanında dahil edilir. İşte bu yüzden bir çok 3D yazılımı, ağaç modellemeyi kolaylaştıran, ağaç üretmede “prosedürel” modelleme yöntemi içerir.

Tabi, Blender ‘da içe aktarılabilen birçok ağaç modelleme uygulamasının yanında, Blender ‘ın da sahip olduğu yerleşik araçlar da vardır.

[justify]Öyle bir ağaç yapmalıyız ki, mümkün olduğunca yüzey sayısı az olmalı, mümkün olduğunca modelleme esnekliği olmalı ve kolayca minimum çabayla yeniden şekillendirilebilir bir ağaç olmalı. İşte bu dersimizde tam da bunu yapıyoruz.[/justify]

Süreç, en küçük ağaç elementleriyle başlar. Yaprak ve ağaç elementlerinin en büyüğüne doğru gider ve gövdeye ulaşırız.