Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
timur10
Üye
Üye
Mesajlar: 27
Kayıt: 07 Eyl 2019, 21:16
İletişim:

Mocap Tools için acil yardım!

05 Eki 2019, 18:51

https://www.youtube.com/watch?v=jjTBBmYw7J4

videodaki gibi bir fbx dosyasını yükleyip armature'lerin hareketlerini, mocap tools ile karakterimin armature'lerine uyguladım. Hareketleri yapıyor ama yatay eksene döndü ve ekranda bir yukarı bir aşağı gidiyor. nerede hata yaptım?

https://eksiup.com/p/n9238478h3jg
https://eksiup.com/p/7n238479a2fx
https://eksiup.com/p/z4238481hu5j
https://eksiup.com/p/mg238482kgud

Resimlerdeki gibi bir yukarı bir aşağı gidiyor. Çözümü nedir?
Blender dosyası burada. Blender 2.79 kullanıyorum: https://www.dosyaupload.com/jktG
En son timur10 tarafından 06 Eki 2019, 17:07 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
 
timur10
Üye
Üye
Mesajlar: 27
Kayıt: 07 Eyl 2019, 21:16
İletişim:

Re: Mocap Tools için yardım!

06 Eki 2019, 15:47

Çözümü olan yok mu arkadaşlar, anladığım kadarıyla RETARGET! yapınca oluşan Empty ile alakalı sorun. Lütfen fikri olan yazabilir mi acil.
 
sonmodel
Üye
Üye
Mesajlar: 1
Kayıt: 07 Oca 2019, 11:08
İletişim:

Re: Mocap Tools için acil yardım!

07 Eki 2019, 08:52

karakteriniz rest pose şeklinde iken, bvh dosyasının armatürünü de rest pose haline getirip, karakterinizin kendi armatürünü kaldırıp, bvh dosyasının armatürü ile otomatic weight olarak eşleştirebilirsiniz. Çok amatörce bir yöntem ama en pratik olarak aklıma gelen bu şu anda.
 
timur10
Üye
Üye
Mesajlar: 27
Kayıt: 07 Eyl 2019, 21:16
İletişim:

Re: Mocap Tools için acil yardım!

07 Eki 2019, 14:09

karakteri rest pose şekline nasıl getiricem? RETARGET yapmadan önce mi yapmam gerekiyor?

Bu arada benim bulduğum şu: RETARGET edince Empty'yi yani oluşan stride_bone'yi X'de 90 derece döndürüp düz yapıyorum sonra Dope Sheet'de X,Y,Z koordinatlarını silip olduğu yerde hareket ediyor.