Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
Kullanıcı avatarı
Yapım 14
Moderator
Moderator
Başlık Yazar
Mesajlar: 308
Kayıt: 29 Mar 2014, 13:12
Konum: İstanbul
Ettiği teşekkür: 44 defa
Aldığı teşekkür: 74 defa

Blender'ın Gücü (Cycles Bake)

06 Oca 2015, 03:33

Blender; 2.49 ve öncesindeki kullanışsız arayüzü nedeniyle, çoğu 3D'ci tarafından tercih edilmedi. 2.5 versiyonunda gerçekleştirdiği beklenmedik atılımdan sonra, Cycles'ın gelmesi gibi devrimsel özellikler ile kullanıcı sayısını ve popülaritesini giderek arttırdı. Bu gelişim çizgisini daha da yukarıya taşırlarsa; 3.00 sürümüyle gelebilecek büyük bir yenilik ile, diğer rakiplerini tamamen gölgede bırakabilirler.




 
deoden
Paylaşımcı Üye
Paylaşımcı Üye
Mesajlar: 204
Kayıt: 07 Haz 2014, 14:20
Ettiği teşekkür: 15 defa
Aldığı teşekkür: 29 defa

Re: Blender'ın Gücü (Cycles Bake)

06 Oca 2015, 19:10

Ben ilk 2.56 versyonunu mu oyle bir 2.5* versyonunu kullanmistin blender'in. Cycles render'la ilk basta hic barisamadim. İsik cok parliyordu ve sample ayarini da bilmedigim icin cok grain oluyordu, kullanmadim. Sonra cycles'a alisinca blender'a da cok isindim, beni blender'a baglayan cycles'ta yaptigim renderlar oldu diyebilirim. Eski arayuzune baktigimda da, resimlerden gordugum, cok albenisiz duran insani sogutan bir arayuz goruyorum. Bunun sebebi belki de simdiki arayuze alisik oldugumdan kaynaklaniyor olabilir, bilemiyorum. Blender 3.0'a daha var ama ne yeniliklerle gelir su an icin tahayyül edemiyorum.
 
Kullanıcı avatarı
Yapım 14
Moderator
Moderator
Başlık Yazar
Mesajlar: 308
Kayıt: 29 Mar 2014, 13:12
Konum: İstanbul
Ettiği teşekkür: 44 defa
Aldığı teşekkür: 74 defa

Re: Blender'ın Gücü (Cycles Bake)

06 Oca 2015, 19:55

Blender versiyonları yavaş, ama sağlam ilerliyor. Diğer programlar 9, X'i geçiyor mesela. Her sene fazla değişmeyen kopya sürümleri çıkartıyorlar. X 2012, X 2013 gibi. Bence böyle ondalık sistemle gitmesi daha iyi. 3 versiyonunda büyük bir şey bekliyorum; ama daha ona 3-4 sene var gibi.

Bu video'da Andrew Price biraz abartmış olayı, ama iyi olmuş. :-P Sırf o koridordan bile ne yaratık oyunu çıkar değil mi?..
 
SkyLord
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye
Mesajlar: 271
Kayıt: 28 Mar 2014, 07:28
Ettiği teşekkür: 79 defa
Aldığı teşekkür: 104 defa

Re: Blender'ın Gücü (Cycles Bake)

10 Oca 2015, 02:32

Grafikler süper bence günümüzün oyun motorlarına kafa tutacak bir grafik diyebiliriz.
 
apocan34
Üye
Üye
Mesajlar: 7
Kayıt: 04 Eyl 2016, 16:04
Ettiği teşekkür: 5 defa

Re: Blender'ın Gücü (Cycles Bake)

24 Kas 2016, 10:25

Cycles render'da yaptığımız grafikleri bge'ye nasıl geçirebiliriz?
 
Kullanıcı avatarı
dr. manhattan
Moderator
Moderator
Mesajlar: 472
Kayıt: 03 May 2012, 20:43
Ettiği teşekkür: 70 defa
Aldığı teşekkür: 105 defa
İletişim:

Re: Blender'ın Gücü (Cycles Bake)

26 Kas 2016, 14:41

Ikisinin render alma motorlar birbirinden farkli, bildigim kadariyla mumkun degil. Ancak, soyle bir sey uygulanabilir: cycles'da yaptigin materyalleri bake edersin, elde ettigin kaplamalari BGE'deki sahnene uygularsin. Boylece modeller static oldugu surece, cycles'a oldukca yaklasan sonuclar alabilirsin. Asagidaki linkte Andrew Price bir deneme yapiyor, 13 dk'lik bir baska video'da ise temelde nasil yaptigini anlatiyor. Kolay gelsin.
 
apocan34
Üye
Üye
Mesajlar: 7
Kayıt: 04 Eyl 2016, 16:04
Ettiği teşekkür: 5 defa

Re: Blender'ın Gücü (Cycles Bake)

03 Ara 2016, 12:10

Teşekkür ederim.

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir
 

 

Giriş  •  Kayıt