Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
Kullanıcı avatarı
MAYAKEN
Üye
Üye
Mesajlar: 18
Kayıt: 25 Haz 2019, 12:04
Konum: Kocaeli
İletişim:

SU-152 SSCB Tank Avcısı

25 Eki 2019, 15:05

 Herkese iyi çalışmalar. 1.387 milyon köşe sayısı. Bitmesine çok az kaldı. Paletlerde ufak değişiklik ve gövdede ufak detaylar sonrası kaplamaya geçeceğim ancak kaplamayı uzun zamandır yapmadığımdan unutmuşum. Bu yüzden kaplama işi gecikecek sanırım. Bazı yerleri referans resimlerine göre değil de kafama ne estiyse o şekilde modelledim. Palet zinciri deniyor sanırım. Subdivison Surface uygulayınca köşe sayısı çok fazla artıyor. 5 milyonu geçmişti bir ara sahnedeki toplam köşe sayısı. Sadece Smooth etkisi verip bıraktım. Ondan dolayı biraz garip duruyor. Blender 2.79b ile modellendi.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
7. yıla gireceğiz hala kafamın içinde.
 
Kullanıcı avatarı
halil
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 2289
Kayıt: 05 Tem 2009, 12:35
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: SU-152 SSCB Tank Avcısı

27 Eki 2019, 22:04

Tebrik ederim.
Üzerinde epeyi uğraşılmış olduğu belli.
Model / Modelleme hakkında biraz detay verebilir misin?
- Hangi resmi/Fotoğrafı referans aldın?
- Modelleme toplam kaç saat / gün sürdü?
- Seni en çok zorlayan parça hangisi oldu?
- Çizimi ölçülü mü yaptın, göz kararı mı?
Açık Kaynak Dünyası Vatandaşı
 
Kullanıcı avatarı
MAYAKEN
Üye
Üye
Mesajlar: 18
Kayıt: 25 Haz 2019, 12:04
Konum: Kocaeli
İletişim:

Re: SU-152 SSCB Tank Avcısı

27 Eki 2019, 23:33

-World of Tanks oyunundan yardım aldım. Tankın çoğunluğunu blueprint kullanarak çizmiş olsam da bazı yerlere World of Tanks oyunundaki modelden baktım.

-Tankın kabası 4 saat detaylar ise 10-15 saat civarı sürdü. 3-4 günde paylaşımdaki haline geldi.

-Parça değil de genel anlamda verts sayısını hiç umursamadım. Modeli optimize etmeye kalksam bu konuda zorlanacağımı düşünüyorum. Sadece ctrl+r ile keskinleştirdim. Bunun dışında zorlandığım top kalkanı vardı ama orası çok da zorlamadı 1 saatten az sürede hallettim. Biraz küçük oldu ama düzelteceğim.

-Ölçülü yapmadım. Göz kararı da sayılmaz blueprintleri olduğu gibi yerleştirip modellemeye giriştim (Background Images). Çok az büyütme veya küçültme yaptım blueprintler için ama o da pek bir şey değiştirmiyor.
7. yıla gireceğiz hala kafamın içinde.
 
Kullanıcı avatarı
halil
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 2289
Kayıt: 05 Tem 2009, 12:35
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: SU-152 SSCB Tank Avcısı

09 Kas 2019, 21:22

cevabınız için teşekkürler.
Açık Kaynak Dünyası Vatandaşı
 
poraksis
Üye
Üye
Mesajlar: 1
Kayıt: 17 Kas 2019, 04:26
İletişim:

Re: SU-152 SSCB Tank Avcısı

17 Kas 2019, 04:29

Su-152 yi görünce aha wot oyuncusu dedim :) tankıda çok beğendim tam bitmiş halini bekliyorum.
 
Kullanıcı avatarı
MAYAKEN
Üye
Üye
Mesajlar: 18
Kayıt: 25 Haz 2019, 12:04
Konum: Kocaeli
İletişim:

Re: SU-152 SSCB Tank Avcısı

17 Kas 2019, 15:01

Su-152 yi görünce aha wot oyuncusu dedim :) tankıda çok beğendim tam bitmiş halini bekliyorum.
Cycles Render'ı öğrenmeye çalışıyorum. Bu çalışmayı realistik kaplamalar ile bitirmek istiyorum. Bilgisayar bayağı kötü olduğu için çok uzun sürecek gibi duruyor. Yorumunuz için teşekkür ederim. WOT'u 1.0 versiyonunun yayınlanmasından bir kaç hafta önce bırakmıştım. Uzun zamandır girmiyorum oyuna. Referans resimleri açısından oldukça güzel bir kaynak benim için. Özellikle taslak olarak kalmış tanklara ait referanslar için bulunmaz nimet.
7. yıla gireceğiz hala kafamın içinde.