Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
Masulsa
Üye
Üye
Mesajlar: 13
Kayıt: 02 Ara 2019, 19:23
İletişim:

Hazır .png uzantılı texture dosyaları olan çok parçalı bir 3d modeli blender içerisinde UV haritalarını birleştirmek

02 Ara 2019, 19:28

Konu başlığı çok uzun oldu kusura bakmayın. Öncelikle blender kullanımında çok yeniyim. Eğer böyle bir konu forumda varsa link vererek kapatabilirsiniz. Ancak baktığım kadarıyla göremedim. Şimdi elimde 5 parçası bulunan hazır bir 3d model var diyelim. Onunla birlikte 5 tane de .png uzantılı texture dosyası var. Blender içerisinde modele o texture dosyalarını uyguluyorum. Ancak istediğim o 5 parçalı modelin UV haritasını tek harita yapmak ve o 5 tane .png uzantılı texture dosyasınıda o uv haritasına birebir denk gelecek şekilde yine tek bir resim haline getirmek. Bunu nasıl uygulayabilirim?
 
 
Masulsa
Üye
Üye
Mesajlar: 13
Kayıt: 02 Ara 2019, 19:23
İletişim:

Re: Hazır .png uzantılı texture dosyaları olan çok parçalı bir 3d modeli blender içerisinde UV haritalarını birleştirmek

03 Ara 2019, 10:21

Yanıt için çok teşekkür ederim. Bu bilgi işime yarayacak eminim ancak şöyle bir sorun var. Hazır modeli blendera aktardım. Ancak note editorde shift+A ile eklemek istediğim tüm öğeler pasif konumda. :(
 
 
Masulsa
Üye
Üye
Mesajlar: 13
Kayıt: 02 Ara 2019, 19:23
İletişim:

Re: Hazır .png uzantılı texture dosyaları olan çok parçalı bir 3d modeli blender içerisinde UV haritalarını birleştirmek

03 Ara 2019, 10:57

Yani şöyle videodaki 2 parçalı diye öğrenme amaçlı 2 parçalı hazır bir model üzerinde uygulamaya yapmaya çalıştım. 2.76 kullanıyordum. Belki sürüm ile alakalıdır diye 2.72 sürümünüde indirdim. Ancak ben objeyi seçiyorum note editordeki pasiflik durumu düzeldi ancak diffuse yok. sadece direkt olarak materyel ve output nesneleri geliyor. shift+A ile diffuse arıyorum o da yok. Texture dediğimde videoki gibi bir texture seçenekleride çıkmıyor. Yani bir şeyleri yanlış yapıyorum ama neleri yanlış yaptığımı bulamıyorum. :(
 
 
Kullanıcı avatarı
byagcioglu
Üstat
Üstat
Mesajlar: 135
Kayıt: 25 May 2013, 18:17
İletişim:

Re: Hazır .png uzantılı texture dosyaları olan çok parçalı bir 3d modeli blender içerisinde UV haritalarını birleştirmek

03 Ara 2019, 11:14

denemeleri en son sürüm 2.79b ile de yapabilir misiniz?
 
 
Masulsa
Üye
Üye
Mesajlar: 13
Kayıt: 02 Ara 2019, 19:23
İletişim:

Re: Hazır .png uzantılı texture dosyaları olan çok parçalı bir 3d modeli blender içerisinde UV haritalarını birleştirmek

03 Ara 2019, 11:51

biraz 2.72 de kurcaladım ve şöyle bir görüntü oldu yolları yanlış bağladım sanırım ama hangi videoki gibi yollar gelmiyor. Şu an 2.79 da indiriyorum bakalım bir de onda deneyim. Ama belki bunda sorunu çözebilirsek diye paylaşmak istedim. Ve bake işlemi esnasında combined seçeneği yok. onun yerine ne seçebilir ki?
 
Masulsa
Üye
Üye
Mesajlar: 13
Kayıt: 02 Ara 2019, 19:23
İletişim:

Re: Hazır .png uzantılı texture dosyaları olan çok parçalı bir 3d modeli blender içerisinde UV haritalarını birleştirmek

03 Ara 2019, 12:01

2.79 da da aynı şekilde geliyor seçenekler. Videodaki gibi olmadı. Sanırım modelin hazır bir mesh içermesinden kaynaklı. Eğer vaktiniz varsa inceleyebilirseniz çok mutlu olurum. Nerede hata yaptığımı bulabilirsem sorunu çözeceğim ancak hatanın nerede olduğunu bulamıyorum.
 
Masulsa
Üye
Üye
Mesajlar: 13
Kayıt: 02 Ara 2019, 19:23
İletişim:

Re: Hazır .png uzantılı texture dosyaları olan çok parçalı bir 3d modeli blender içerisinde UV haritalarını birleştirmek

03 Ara 2019, 12:05

Resimde de gördüğünüz gibi image texture seçemiyorum yani lightmap ekleyemiyorum. :( bütün sorun bu olabilir mi? Buysa nasıl ekleyeceğiz ki?
 
Kullanıcı avatarı
byagcioglu
Üstat
Üstat
Mesajlar: 135
Kayıt: 25 May 2013, 18:17
İletişim:

Re: Hazır .png uzantılı texture dosyaları olan çok parçalı bir 3d modeli blender içerisinde UV haritalarını birleştirmek

03 Ara 2019, 12:46

cycles renderde misiniz yoksa blender internal renderde mi?
 
Masulsa
Üye
Üye
Mesajlar: 13
Kayıt: 02 Ara 2019, 19:23
İletişim:

Re: Hazır .png uzantılı texture dosyaları olan çok parçalı bir 3d modeli blender içerisinde UV haritalarını birleştirmek

03 Ara 2019, 13:22

Yani videoda seçtiği render seçeneğine aldım ama nasıl değiştireceğiz? Şu aşağıdaki solid, texture, material yerindeki render seçeneğine bastım o hangisi oluyor fikrim yok. Profesyonel değilim sadece tek öğrenmek istediğim hazır objeler üzerinde birleştirme yapabilmek. Sürekli hazır obje birleştirmesiyle uğraşacağım yani modelleme vs yapmayacağım. O yüzden çok derinlemesine öğrenme konusuna girmedim. Özür dilerim ama dediklerinizin ayrımını bilemiyorum.
 
Kullanıcı avatarı
byagcioglu
Üstat
Üstat
Mesajlar: 135
Kayıt: 25 May 2013, 18:17
İletişim:

Re: Hazır .png uzantılı texture dosyaları olan çok parçalı bir 3d modeli blender içerisinde UV haritalarını birleştirmek

03 Ara 2019, 14:07

shift+A 'ya bastığınız zaman çıkan seçenekler "Cycles render" ve "Blender render" de farklı farklıdır.
 
Masulsa
Üye
Üye
Mesajlar: 13
Kayıt: 02 Ara 2019, 19:23
İletişim:

Re: Hazır .png uzantılı texture dosyaları olan çok parçalı bir 3d modeli blender içerisinde UV haritalarını birleştirmek

03 Ara 2019, 14:37

Evet buldum. Şimdi videodaki gibi oldu. Tekrardan deneme yapacağım. Umarım başarılı olurum. Çok teşekkür ederim yardımlarınız için.