Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar için

17 Şub 2014, 16:48

Blender Game Engine ile Resimli anlatımlar
Henüz siz gibi bende işin başında sayılırım yeni öğrendiğim bge ile ilgili şeyleri adım adım bu konu başlığı altında anlatmaya çalışacağım. yeni başlayan arkadaşlar kaynak sorunu çekmemesi için iyi bir altarnetif olacağını düşünüyorum.

Kaliteli bir oyun yapmak için neler öğrenilmeli :

>Modelleme -texture atama-sahne aydınlatması- iyi bir seviyeye gelmek gerekyor.
>Programlama dilleri- blender için Python öğrenmeye başlayabilirsniz. Türkçe pyton kaynak için http://www.istihza.com/‎ bakabilirsiniz.
>Animasyon - oyun içinde birçok şey animasyonla yapılıyor koş yürü tırman otur vs.
>gimp tarzı bir grafik programında iyi bir seviye gelmek.
>ses efektleri: Bir aksiyon filmini ses efekleri kaltesini nasıl artırıyorsa oyun içinde aynı durum geçerlidir.
>araştırmacı olmak: başkalarının yaptığı oyunları başlı başına incelemek ne kadar tutorial anlatım varsa hepsini incelemek gerekiyor.

anlatımlarda ilk başlarda ağırlık olarak sensör kontroller ve actuator nedir ne işe yarar olacak
programla bilgim anlatım hazırlamak için sanırım yetersiz. işallah kendimi geliştirdikten sonra python ile devam ederiz.

Bge ile ilgili tr anlatımların artması için eksik gördüğünüz kısımlar için konu içerisinde ekleme yapabilirsiniz. en son kaçıncı anlatımda kaldıysa devamı niteliğinde hem ben yeni şeyler öğrenmiş olurum hem içerik çoğalacaktır.


konu paylşamı serbersit ama BlenderTr den alıntıdır diyebilirsiniz.

içindekiler:
1.) Anlatım Basit bir tetikleyici ile kapı açma
2.) Anlatım 2.kameraya geçiş
3.) Anlatım yerden kılıç alma ve geri bırakma
4.) Anlatım BGE de Hazırladığımız animasyonları kullanmak için
5.) Anlatım Bir player oyuncu karakteri nasıl olmalıdır.
6.) Anlatım yeni bir scene geçiş
7.) Anlatım BGE ufak ipuçları
8.) Anlatım karakter kapıya yaklaşınca kapı açma
9.) Anlatım ufak bir modelleme çalışması ok atan mekanizma ve weight paint
10.) Anlatım BGE' de ALFA TEXTURE
11.) Anlatım Mist efect kullanımı
12.) Anlatım sound actuatör
13.) Anlatım Colesyon sensör kullanımına bir örnek
14.) Anlatım logic editördeki and ve nand controlerinin python kod ile yapımı
15.) Anlatım BGE logic editör Sensör anlatımları
-actuaor-always-collision-delay-keyboard maouse joistic-message-near-random-ray
16.)Karakterimize Farklı açılara sahip kamera geçişleri yapmamızı sağlayan ve bunlara birer tuş atayarak mesela f1 önden görünüş f2 yandan görünüş geçişlerimiz için konu anlatımı.
17.) anlatım Visbilty actuator kullanımı
18. Anlatım Camera actuator kullanımı
19. Anlatım motion Actuator kullanımı
19.a Global-local eksen sitemleri
20. Anlatım BGE DE alfa hazırlama
21. Anlatım Scane Mode.Add overlay scane
22.anlatım Harita hazırlama
23.anlatım bge de basit bir yöntemle hareket kısıtlama
24.anlatım Alıntı derlemeler
25.anlatım Radar sensör ile kapı açma kapatma
26.anlatım karakter kapıya yaklaşınca camera altında e tuşuna basınız yazısının gözükmesi
27.anlatım Ang map ile gökyüzü
28.anlatım Add object kullanımı
29.anlatım BGE de animasyon
30.anlatım namlu Ateşi efekti yapımı
31.anlatım texture paint
32.anlatım gölgelendirmeli Bake alma
33.Anlatım BGE için kaya texturesi hazırlamak
34.anlaım Controller
35.anlaım Araba oyunu mantığı
36.anlatım edit object actuatorunün kalan diyer modları
37.anlatım Pyton Script :WorldPosition
38.anlatım Proportional editing ve snap[mıtlatıs]
38.anlatım Adım adım ; köprü modellemek.
40.anlatım Blender ile gökyüzü texturesi hazırlamak
41.anlatım localPosition kullanımı [YENİ]

vaktim olmadığı için şimdilik içindekiler kısmını es geçiyororum.

Bir sonraki hazırlanacak anlatımın konusu
>

BGE ÖĞRENMEK İÇİN FARKLI KAYNAKLAR
http://www.tutorialsforblender3d.com/ [iNG]
http://wiki.blender.org/index.php/Main_Page [İNG]
http://www.youtube.com/user/sebilgi [TR] [VİDEO]

Blender 2.70.0 - API documentation (Dokuman olarak indirebiliyorsunuz)[İNG]
http://www.blender.org/documentation/bl ... logic.html
En son dorobba tarafından 11 Nis 2014, 19:18 tarihinde düzenlendi, toplamda 58 kere düzenlendi.
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

17 Şub 2014, 17:30

Profosyonel Grafik programları
Krita http://krita.org/
blender gibi tamamen ücretsiz [GNU Public License]
özellikle çok gelişmiş fırçaları var denemenizi tavsiye ederim
Resim

Fizik tipleri
Resim
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1.) Anlatım Basit bir tetikleyici ile kapı açma
ilk önce bir kapı ve bir tetikleyici olsun tetikleyici ileri ve geri haraket ettirince kapı dönsün
tetikleyiciye w veya s tuşuna klavyeden basınca kapıya bir mesaj yollayarak kapının dönmesini sağlayan basit bir döngü yapısı ile başlayalım
tetikleyici için (resimde ismi cube.002)
Resim
kapı için ( resimde ismi kapı)
Resim

Massage actuatör ve sensorü neye yarar ondan bahsedeyim.
iki nesne arasında bir etkileşim kurmak tetikleme kurmak için kullanılır. veya bir tek nesne içinde döngü kurmak için kullanılır.
Örnek
1. küp nesnesi
2. küp nesnesi
1.küp w basıldıysa ---- and)----- masege gönder 2.küp e
2.küp masage aldı ------ and------ 30 derece z ekseninde dön

gibi

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Anlatım kameranın bir nesneyi parent olmadan takip etmesi ve 2.kameraya geçişöncelikle scene nedir onla başlayalım.
Resim
burdaki Scane +basdığımızda yeni bir uzay boşluğu yaratır. 1. leyer 2.leyer benzer
Scane actuator bu scane ler arasında geçiş yapmamızı sağlar.
ama bu anlatım da aynı scane üzerinde sadece kamera değişimi yapacağız bunun için mode olarak
set camerayı seçiyoruz
always sensörü=sürekli olarak bir tetikleme gönderir. bir tuşa basmamıza gerek yoktur.
edit object= edit object daha sonra tekrar bahsedeceğim bir sürü kullanımı var. mod olarak Track to seçiyoruz kamera parent olmadan sadece kendi orjin noktası etrafında track olan nesneyi takip edecektir. ama hareket etmez.
2.kameraya geçmek için
keybord(tu örnek p olsun) --- and)----Scane(set kamera- burda 2.kamerayı seçiyoruz)


Resim
http://i.hizliresim.com/wLvkNo.png


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.) Anlatım -----------yerden kılıç alma ve geri bırakma-----------

Malzemeler
model için.
bir adet karakter.
bir adet kılıç
bir adet empty

yeni olarak burda collision sensörü kulanacağız
ve actuatör olarak da parent yeni olarak kullanacağız
parent actuatör = bleder modellerken kullandığımız ctrl+p kısayolu ile yaptığımız parent ile aynı işi yapar
collision ise iki nesne yada meterialleri çarpıştığında-- and şunu yap şeklinde kullanılır.

karakter için
Resim
kılıç için
Resim

sonuç olarak kılıç ve karakter metarialeri çarpıştığında ve çarpışma anında e tuşuna basıldıysa kılıç empt ile parent olacaktır. geri bırakmak için ise şhift+e tuşuna aynı anda basmak gereklidir.

yeri gelmişken hemen bahsedeyim
Resim
bu şekilde kullanımda a ve b tuşuna aynı anda basmadığımız sürece x ekseninde 1.00 loc yapmaz
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.) Anlatım BGE de Hazırladığımız animasyonları kullanmak için
actuatör kısmından bir adet action actuatör ekliyoruz.
play yazan yerin altından animasyonumuzun ismini ekleyip animasyon frame uzunlarını da belirtikten sonra sensor ve controleri ekledik bukadar
yukarda anlatığım kapı açma yı mesala bu yöntemle animasyon olarak hazırlanabilir. tetikleme sonrası animasyon devreye girer ve kapı açılır
En son dorobba tarafından 19 Mar 2014, 12:54 tarihinde düzenlendi, toplamda 11 kere düzenlendi.
 
Kullanıcı avatarı
suatcagdas
Üstat
Üstat
Mesajlar: 562
Kayıt: 04 Eyl 2009, 17:33
Konum: Bursa
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

17 Şub 2014, 19:19

artık bu şekilde logic bağlantılar yerine script yazılıp kullanılıyor, tekrar tekrar başka projeler içinde aynı script dosyasını kullanma şansın oldugu için daha pratik oluyor (bu şekliyle farklı proje için yeniden bağlantılar yapman gerekecek sürekli) script yazma methodu üzerine yoğunlaşmalısın bence, bu method zaman kaybı sadece..
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

18 Şub 2014, 18:36

suatcagdas yazdı:
artık bu şekilde logic bağlantılar yerine script yazılıp kullanılıyor, tekrar tekrar başka projeler içinde aynı script dosyasını kullanma şansın oldugu için daha pratik oluyor (bu şekliyle farklı proje için yeniden bağlantılar yapman gerekecek sürekli) script yazma methodu üzerine yoğunlaşmalısın bence, bu method zaman kaybı sadece..


Evet haklısınız aslında python öğrenme çalışıyorum. İşin başındayım.

her seferinde tekrar tekrar baştan yapması insanı deli edebiliyor. BGE Türkçe anlatım yok denecek kadar az ve türkiyede de bge bilen insan sayısı çok az. En temel basit şeyleri bile kaynak yetersizliğinden kendi başına öğrenmesi baya zahmetli oluyor.
Python türkçe kitap buldum evde ara bakıyorum.

Yeni başlayan arkadaşların işine yarayacaktır diye düşünüyorum. Anlatım basit veya kulanışsız olsada bilgi bilgidir misali paylaşım yapayım dedim.
En son dorobba tarafından 14 Mar 2014, 12:30 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

22 Şub 2014, 17:06

5.ANLATIM Bir player oyuncu karakteri nasıl olmalıdır.

Önce karakterimizi oluşturuyoruz. daha sonra bir adet küp ekleyip küpün içine karakteri ekliyoruz. Ana haraketleri yürüme zıplama küpe veriyoruz.
karakter ise no colezyon seçiyoruz. küpün fizik özelliklerinden kullanımıza bağlı olarak carakter yada dinamik özeliği ekliyoruz. fizik kısmının yine alt kısımlarından colesyon bounds özeliğini açıyoruz. ve box işaretliyoruz. ve yine fizik kısmından en üste ınvisible kısmını işaretliyoruz böylece küp oyunu başlatığımızda gözükmeyecektir.
! dikkat: Küpün içindeki nesnelerin bir fizik özelliği olursa birbirlerini etkileyecetir.

en son olarak bütün karakter olsun kılıç kalkan silah ne varsa hepsini küpün paranti yapıyoruz böylece küp nereye hareket ederse diyerleride takip edecektir.
Resim
küpün wire olarak görünmesi için metarial kısmından game settings ve invisible seçiyoruz böyle içi gözükür hale gelecektir.
http://www.dosya.tc/server24/pOTjb0/deneme.rar.html yukardaki resmin blend dosyası


basılı olduğunda açılan çekince geri inen bir menü yapımı
Resim
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6. ANLATIM yeni bir scene geçiş
Resim


scene bölümden yeni bir scane yaratıyoruz.
ismini yazıyoruz.
ben karakterin ana küp nesnesindeki meteryal ile karşıdaki kapı ile çarpıştığında yeni hazırladığımız scane geçiş olarak ayarladım
karakterimiz diğer scane geçiş yaptığında karakterimiz de geçiş yapmıyacaktır bu yüzden yeni açtığımız scane e karaterimizi appent yaparak diğer scane de ekliyoruz. ve bir adet kamera
6. anlatımdaki resmin blend dosyası.
http://www.dosya.tc/server24/ALvw1p/YeniWinRARar_ivi.rar.html
1.scane oyun başlama ekranı
2.scane oyun alanaı
Resim
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7. ANLATIM BGE ufal ipuçları
---7.1 bge de exe olarak çıkardım ama her yer karanlık diyorsanız blend dosyasına textureleri kalıcı olarak blend dosyasına eklemişsinizdir.
---7.2 bge glsl seçeneğinde ışık objeleri kullanılmaz kullandığınız taktirde ekran karanlık olur.
---7.3 bge de texture kullanırken paint ten pixelini 250x250 düşürseniz oyun oynarken de ve ya blend dosyasında çalışırken kasma olayı azalacak bence oyunlarda düşük pixelli textureler daha hoş duruyor
---7.6 yürüme geçişleri için referans resim google görsellere walk cycle yazarsanız birsürü referans resmi gelecektir.
---7.5 hoş bir zindan efecti için kolonlar
Resim
En son dorobba tarafından 19 Mar 2014, 12:55 tarihinde düzenlendi, toplamda 9 kere düzenlendi.
 
hashusdin
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye
Mesajlar: 273
Kayıt: 29 Ağu 2009, 22:33
Konum: Maltepe/İstanbul
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

23 Şub 2014, 10:39

Tebrikler, faydalı bir anlatım olmuş.
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

23 Şub 2014, 12:10

Teşekürler hocam.

hep biz başkalarından faydalanıp birşeyler öğreniyoruz bizim de başkalarına yardımcı olamalıyız düşüncesiyle başladım bakalım. blender kulanıcıların işine yararsa ne mutlu

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8.karakter kapıya yaklaşınca kapı açma
karakter nesnesindeki küpün metarial ile yapağız (aslında near sensör ile daha doğru olarak yapılabilir.Colezyon sensör kulanım şekillerini göstermek için colezyon kulanacağım)
kapının altında bir adet plane ekliyoruz. ve bge de görünmemesi için psyc ayarlarını yapıyoruz yukardaki anlatımlarda var.
plane ne karakter metariali değince plane kapıya 2 adet mesaj gönderecek.
1. mesaj karakter plane üstünde kapıyı aç
2. mesaj karakter plane üstünde değil kapıyı kapat.
burda da Nand controllerini ilkez kulanmış olduk
nand burda and doğru değilse - nand devreye gir şeklinde
Resim

kapı için bir animasyon hazırlıyoruz. kapının sabitken ve 90 dere kadar açıken olacak şekilde bir adet animasyon
sonra
kapıya 2 adet mesaj sensörü ekliyoruz plane den gelen mesajlar için bir aç bir kapat mesajı yolamıştırk şimdi kapı aç mesajına bir action ve kapı kapat mesajına bir action ekliyoruz hazırladığımız kapı animasyonu biri için start 0 end kaçsa ört 100
diğer kapı kapat için ise tersi start 100 end 0
şeklinde yapıyoruz
Resim

Dersler için hazırladığım oyun dosyasının en son hali
http://www.dosya.tc/server24/D2syQO/Yen ... i.rar.html
oyun içi tuş kullanımları
W-A-S-D =genel haraket
Shift+w= hızlı koşma
ctrl= tekme :d
En son dorobba tarafından 20 Mar 2014, 16:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 4 kere düzenlendi.
 
Altan
Hevesli Üye
Hevesli Üye
Mesajlar: 54
Kayıt: 21 Oca 2014, 15:20
Konum: Yozgat
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

23 Şub 2014, 16:04

gerçekten çok güzel bir anlatım :) bu bge de sadece texture mi kulllanılıyor material kullanılamıyor mu acaba ?
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

23 Şub 2014, 18:21

bildiğim kadarıyla glsl de çalışıyorsanız kullanılmıyor. metarial daha çok bge de etkileşim olarak kullanılıyor. metarialin bake yapıp texturesini kullanabilir. glsl de değilken ışıklandırmalarını yaparsınız sonra bake yapıp kullanırsınız.


9. Bu sefer modelleme ile ilgi çalışmalar ekleyeyim
Mekanizma tek objeden oluşuyor. Bu yüzden modellerken mesala oklar ile mekanizma arasında vertexler birşelik olmasın edit modda iken yeni bir küp çağırıp ok yapın yada shift+d ile bir yüzeyi kopyası ile de yapılabilir.
Bir ok fırlatan bi mekanizma modeli yaptım üzerine bir bone ekleyip her parçaya bir adet edit modda iken kopyala yapıştır her parçaya bir bone ekledim. weight paint te bone'ların boyamasını yaparken karışmasın diye boneların isimlerini modelle göre adlandırdım
Resim

küp ike kemiklerin set parentini yapalım. önce mekanizmayı sonra kemikleri seçip ctrl+p yapıpyoruz buradan vertexlerini biz boyayacağımız için otomakik boyama değil with emty gurup seçiyoruz

şimdi sırada weight paint
direk şekil üzerinden değilse yan taraftan vertex gurup bölümünden yapacağız daha basit oluyor.
mesela bir ok için weight paint yaparken edit modde ok tüm facelerini seçiyoruz
vertex gurupdan okun kemiğini seçip weight değerini 1.00 yapıp asign yapıyoruz böylece o kemik için weight paint atamasını yapmış olduk. tüm parçalar için aynısı yapıp bu işnide bitiriyoruz.
Resim

tek kalan işlem animasyon hazırlamak.
kemiklerin pose mode geçip bir atış animasyonu hazırlıyoruz.
Resim

son olarak kemikler tıklayıp always -and-action actualtör ekleyip işi bitiriyoruz.
bir sensör ekleyip karakter geçerken fırylayacak şekilde bir çok şekilde kullanabilirsiniz
Resim

10. ANLATIM BGE' de ALFA TEXTURE

Resim
http://i.hizliresim.com/KnpR0N.png

bir plane ekliyoruz alfa texturenin resmin boyuna göre şeklini ayarlıyoruz. 3. boyut kazandırmak için plane edit modda plane shift+d ile kopyasını oluşturup z ekseninde 90derece döndürüyoruz böylece 3d bir görüntü oluşucaktır.

alfa textureler için
http://www.cgtextures.com/
http://blender-archi.tuxfamily.org/Greenhouse
http://leaftexture.com/ sitesinde ücretsiz alfa texture buldum
indirme linki
http://www.mediafire.com/download/883di0oa18dt2hv/Leaves_collection%28www.leaftexture.com%29.zip


11. anlatım Mist efect
Resim
http://i.hizliresim.com/xJNajW.png
En son dorobba tarafından 24 Şub 2014, 21:28 tarihinde düzenlendi, toplamda 18 kere düzenlendi.
 
kskekrem
Üye
Üye
Mesajlar: 29
Kayıt: 12 Ara 2010, 10:24
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

24 Şub 2014, 13:16

valla helal olsun ne diyim D:
ChAoS_DrAgoN
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

25 Şub 2014, 18:34

kskekrem yazdı:
valla helal olsun ne diyim D:

teşekkürler anlatımlara hız kesmeden devam :D

12. actuaörler den sound actuatör
kullanımı basit adından da anlaşılacağından bir resimle geçiyorum.
sound efect bulabileceğiniz bir sürü ücretsiz site var
Resim

13.Colesyon sensör kullanımına bir örnek daha

Resim
14. logic editördeki and ve nand controlerinin python kod ile yapımı
Resim

import bge
cont = bge.logic.getCurrentController()
own = cont.owner
ani = cont.actuators["ani"]
ani2 = cont.actuators["ani2"]
yukarı = cont.sensors["yukarı"]

if yukarı.positive:
cont.activate(ani)
else :
cont.activate(ani2)

text editörün menü kısmında hazır python Scriptler var
gamelogic_siple'yi seçerseniz. hazır olarak if else döngüsü gelir içerisinde birkaç düzenleme yaparak sensör ve actuator kontrollerini python ile yapabilirsiniz. hem tekar amaçlı hem hazır Gamelogi_siple scriptini göstermek için yeni resim ekleyeyim
Resim

gördüğünüz gibi bir tek python kotroller ile birçok sensör ve actuatorü kontrol edebiliyorsunuz ve Python içierinden neyi ne için kullandığınızı script içine not ekleyerek daha sonraları hatırlamanıza yardımıcı oluyor.
pyton yerine birçok kontroler kullanasnız neyi nereye niye bağladınızı bir süre sonra unutmaya başlarsınız.
script içinde direk sensor ve actuatorsleri elde edip kullanabiliyorsunuz. logic editöre eklemeye de gerek kalmıyor.
always-Python ekleyip script içinde actuator ve sensörleri elde edip logic edötöre başka birşey eklemize gerek kalmıyor.
Blender - API documentation içirisinde bunları nasıl elde edersiniz bunun için dökümanlar mevcut ama ingilizce :)
En son dorobba tarafından 19 Mar 2014, 12:33 tarihinde düzenlendi, toplamda 6 kere düzenlendi.
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

28 Şub 2014, 15:56

15.BGE logic editör Sensör anlatımları
Toplu olsun dedim Sensörleri sırasıyla ne işe yaradıklarını 1'er resimle göstereceğim.
15.1 1.sensör
Resim
15.2 2.sensör
Resim
15.3 3.sensör
Resim
15.4 4.sensör
Resim
15.5 5.6.8. sensör
Resim

15.6 7.sensör
Resim
13.7 9.sensör
Resim

15.10 12.sensör random
Resim
15.11 13.sensör
Resim
En son dorobba tarafından 09 Mar 2014, 12:30 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

09 Mar 2014, 12:02

16. Karakterimize Farklı açılara sahip kamera geçişleri yapmamızı sağlayan ve bunlara birer tuş atayarak mesela f1 önden görünüş f2 yandan görünüş geçişlerimiz için konu anlatımı.

Set kamera anlatımı yukarıdaki derslerde kullanımından bahsetmiştik. Şimdi ise Bütün kameralar karakter ile paretli olacak hepsi takip edecek ve kameralar arasında geçiş yaparak farklı açılardan karekterimizi yönetebileceğiz
Kameraya animasyon hazırlayarak daha gelişmiş kamera takipleride hazırlayabilirsiniz mesala sürekli karater çevresinde daire çizen bir kamera görüntüsü veya yakınlaşıp uzaklaşan bir kamera görüntüsü hertürlü farklı şeyler hazırlanabilir.

Resim
 
TopaLoa
Üye
Üye
Mesajlar: 16
Kayıt: 04 Mar 2014, 17:49
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

09 Mar 2014, 15:08

Anltım için teşekkürler hocam
 
TopaLoa
Üye
Üye
Mesajlar: 16
Kayıt: 04 Mar 2014, 17:49
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

10 Mar 2014, 16:29

REsimli anltımın dışında videolu anltım olursa daha güzel olur