Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

10 Mar 2014, 18:34

Yorumlarınız için ben teşekür ederim.
Aslında Video Anlatım hazırlamak isterim ama pek vaktim olmuyor. Evdeki bilgisayarda internet yok bilgisayar 7- 8 yaşında :) kpss hazırlanıyorum birsürü engel. herşey tam takırına girdiğinde işallah ve birazda tecrübe edindikten sonra adım adım videolu anlatım hazırlamak istiyorum.

Actuator kullanımları ile devam edeyim
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
17. anlatım Visbilty actuator kullanımı
Resim
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
18. Anlatım Camera actuator kullanımı
player karakter için genelde camera actuator kullanılmıyor veya ben kullananı hiç görmedim
hep camerayı parent yapıp kullanılıyor.
Resim
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
19. Anlatım motion Actuator kullanımı
Resim
19.a Gloval-local eksen sitemleri
Resim
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
20. Anlatım BGE DE alfa hazırlama
20. Anlatım Blener üzerinden alfa nasıl hazırlanır üzerinde 4 tane resimli anlatımdan oluşuyor.
önceki derslerimizde alfalı texture bge de nasıl kullanılacağı üzerine anlatım hazırlamıştım önce o konuya bakıp sonra bu konuya geçebilirsiniz.

Resim
Resim
Resim
render kaydederken dikkat edilmesi gereken nokta
Resim
Final render
Resim
En son dorobba tarafından 19 Mar 2014, 12:51 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

12 Mar 2014, 12:52

21. Anlatım Scane Mode.Add overlay scane

Resim
Resim

Biraz menü yapımıyla uğraşıyordum dikkatimi çekti menülerin Biraz alfasını açtığınızda hoş bir görüntü oluyor. Yada Menünün kenarlarının alfasını biraz açabilirsiniz.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
22.anlatım Harita hazırlama
set overlay scane ile harita yapımı
Resim
Resim
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
23.anlatım bge de basit bir yöntemle hareket kısıtlama
Resim
En son dorobba tarafından 19 Mar 2014, 12:51 tarihinde düzenlendi, toplamda 4 kere düzenlendi.
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

14 Mar 2014, 18:41

24. anlatım Alıntı derlemeler

blender apı documetlerin derlemeleri
logic editörde python içinde kullanılan kodlar

KLAVYE VE MOUSE İÇİN
bge.events.TUŞUNiSMİKEY
Resim
Resim
En son dorobba tarafından 17 Mar 2014, 19:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

15 Mar 2014, 13:35

25.anlatım Radar sensör ile kapı açma kapatma
Resim

Resim
Düğme için 20 frame kadar bir düğme açılma animasyonu hazırlıyoruz
düğme için 2 adet sensör kullanacağız bir radar sensör ve 2 keyboard sensör
distance kısmından player ne kadar yaklaşdığında radar sensör True değerini göndersin bu mesafeyi ayarlıyoruz axis kısmına player hangi yönden gelince radar çalışsın onu belirliyoruz.
property kısmına oyuncu yazıyoruz oyuncu yaklaşınca True göndersin diye
ve E tuşu ile birlikte çalışması için keyboard ve radar sensörlerini tek bir and controlerine bağlıyoruz

and kontrolünün çıkışına action ve bir adet masage actuator ekliyoruz. mesage sensörü True değeri geliyorsa kapıya mesage göndereceğiz ve bu yüzden to: ya kapı yapıyoruz
göndereceğimiz ismi belirliyoruz ben ileti yazdım.

action actuatörün tipini ping pong yaporuz 20framelik bir animasyon hazırladığımız için end frame 20 yapıyoruz.
şimdi kapı için ayarlamalar yapmaya geldi sıra kapının logic editörüne geçeceğiz masege den kapıya ileti adlı masege göndermiştik bunun için kapıya masage sensörü ekleyip subject kısmına ileti yazıyoruz.
Resim
düğmedeki gibi kapı içinde bir animasyon hazırlıyoruz. 90 derece kadar bir kapı açılma animasyonu bu da 50 frame kadar olsun
message sensöründen kapıya true sinyali geldiğinde kapı animasyonuda aynı anda devreye girecektir ve kapıda açılacakdır. tekrar butona sinyal gönderdiğimizde bu sefer kapı kapanacaktır.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
26.anlatım karakter kapıya yaklaşınca camera altında e tuşuna basınız yazısının gözükmesi
26.anlatım 25'in devamı sayılır. önce 25'i inceleyiniz

Resim
yazı için 2.scane oluşturuyoruz
Resim
Resim

25 ve 26. anlatımın blend dosyası
http://www.dosya.tc/server25/Q4gzoM/25.26.rar.html
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
27. Ang map ile gökyüzü
Resim
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
28. edit object-addobject
Resim
En son dorobba tarafından 19 Mar 2014, 12:52 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

17 Mar 2014, 14:33

29.Anlatım BGE de animasyon

öncelikle Action Actuator'ün Animasyon yürütme Tiplerinden başlayalım
Resim

BGE'de Player karakterinin kemikleri için dikkat edilmesi gereken noktalar
Resim

Şöyle bir karakter tasarladım Yürüme frame döngüsünü bu karakter üzerinden göstereceğim.
Resim
Ana Yürüme hareketlerini verdiğimiz küp nesnesinin içerisinde karakter ve karakter'e kemik yerleştirdim
küp nesnesine Dinamik özelliğini verdim içindekilerin fizik özelliği no colezyon seçtim
küp için w a s d ana yürüme harektlerini logic editörden ekledim
kemiklere tıklayarak logic edötörüne
keyboard w a s d bunada ekledim herbirini ayrı bir and ile bağlayıp tüm and çıkışlarını tek bir action actuatörüne ekledim
keyboard'ların sürekli True gönderme yerlerinin tiklerini tıklamayı unutmuyoruz.
action tipini loop stop yapıyoruz ki bastığımız süre boyuncu sürekli çalışsın

Yürüme için Frame aralıklarının Resimlerini aldım temel mantık için resimleri inceleyebilir yada referans resmi olarak da kullanabilirsiniz.
şekildeki robot olduğu için kolları biraz dışarı doğru açtım
yürüme döngüsü hazırlarken sadece ayaklar için frame alırsanız gerçekçi bir görüntü olmaz. omuzlar, eller ve kalça kemiklere de rot. eklerseniz gerçeğe yakın bir yürüme döngüsü elde edersiniz.

yürüme döngüsü toplamda 32 framden oluşacak

1.frame
Resim
8.frame
Resim
16.frame
Resim
23.frame
Resim
32.frame
Resim

dikkat ettiyseniz
1.frame ile 32 frmae tamamen aynı 16.frame tersi
aynı şekilde 23.frame 8.frame nin tersi
yani iki adet kemik pozlarını ayarlayarak bir yürüme döngüsü ayarlayabiliriz.
bunun için blender'in poz kopyala poz yapıştır poz ters yapıştır özelliği kullanarak çok kısa bir sürede yürüme döngüsü hazırlayabilirsiniz

Resim


G789RoboHüsamettin'in blend dosyasını indirmek için
http://www.dosya.tc/server26/AYkwkz/-G789RoboH_samettin.rar.html
p'ye basınca başlar
w a s d ile yürüme döngüsünü inceleyebilirsiniz.
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

17 Mar 2014, 19:10

30. anlatım namlu Ateşi efekti yapımı

Resim

alfa eteş efekti örnek:
Resim

30.anlatıma gelmişiz :)
Bu arada birşey öğrenmenin en kolay yolu anlatım hazırlamak imiş sanırım
anlatımlara başlamadan önceki bigimi şuan 2 belki 3 katına çıktı.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
31.anlatım texture paint
Resim
Resim
Resim
bge Render bölümündeki sekmeler ne işe yarar
Resim
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
32.anlatım gölgelendirmeli Bake alma
gölgelendirmeli Bake alma

Bge Bake işlemi çok önemlidir. Bge de işlem saysısı artıkça oyun performansında düşme olacaktır.
bunun için direk olarak ışık kullanmak yerine ışıklandırılmış texture(bake alıp yapacağız) atıyıp şeklimizde kulandığımız texture ile birlikte multiply olarak kullanacağız


gölgeli bake almak için ;

ışığın özellik yerinden;
shadows kısmından no shadows değilde ray shadows yapıyoruz ki gölgeleler de gözüksün.
ışıklandırma yaparken ortamda ne tür renkte ışık olarabilir diye düşünerek o rekte farklı aynıdınlatmalar ekleyin
güneş ışınları haif sarı renk yayacaktır. gökyüzü hafif mavi ışık vb.



örneğin;

Bir duvar yaptık

Blender Render de iken ışıklandırmalarını yaptık daha sonra uvmap için edit modda tüm yüzeyler seçili iken u ya basıp smart uv project diyoruz.
uv image editörü açıyoruz burdan duvarın uvmapına new'e tıklayarak ok diyoruz siyah bir texture eklenecektir.bake bu siyah texture üzerine yapacaktır.


ışıklandırmanın yanında gölgeleme'de yapacağımız için duvarda gözükmesini istediğimiz tüm modeleri duvarın yanına bake'den önce modelleyin.


şimdi bake alma işleminde sıra;

render ayar kısmında en altta bake kısmı vardır orayı açıyoruz ve full bake diyoruz.

( bir sürü bake çeşidi vardır. diğer bake leri de sırayla bake alıp ne oldukları hakkında bir fikriniz olsun hepsini denemenizi tavsiye ederim. (full bake üzerine tıklarsanız diğerleride gözükecektir.))

aldığımız bake save as image diyerek pc'ye png olarak kaydediyoruz.

şimdi bütün ışıkları silin

blender render'den bge ye geçin
shading glsl seçin
pc ye eklediğimiz baketexturesini texture olarak atayın


metarial kısmından shading yerinden emiteri hafif hafif artırmaya başlayın bu şekle ışık verecektir. uygun aydınlatmada bırakın
atadığımız bake texturenin altına new diyerek yeni image or movie texture atayın
şeklimiz duvar olduğu için bir duvar texturesi atayalım mapping uvmap seçin ve yine en altlara doğru blend kısmında mix seçeneği seçilidir bunu multiply yapıyoruz. [baketexturesi ile duvar texturesini beraber kullanacaktır.]

ve böylece gölgelendirmeli texture işlemi tamamlanmıştır.

ışıklandırma
Resim
bake görünümü
Resim
Final
Resim


texture kısmından renk ve ışıklandırma ayarları
Resim
En son dorobba tarafından 19 Mar 2014, 12:49 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
 
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

19 Mar 2014, 16:57

teşekkürler.




33.Anlatım BGE için kaya texturesi hazırlamak


Resim

final:
Anlatımlarda öğrendiklerimizin karışımı
Resim
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
34.anlaım Controller

birkaç kontroller kullanımından bahsetmiştim
Controller'ler sensörlerimizden gelen True sinyallerini alır actuatorlere gönderir. contolleri bir transistör,diyot veya bir çip gibi düşünebilirsiniz.

bütün controlleri tek bir resim altında topladım
Resim

mantığı daha kolayca anlamak için
2 tane klavye sensörü ekleyin birine w birine s yapın ve bir tanede motion ekleyin sırayla controleri bağlayarak. w ve s bastığında nasıl tepkime veriyor inceleyin önce w basın sonra s basın daha sonra aynı anda basın.
isimler benzer olduğu için de çok karışıyor birbirine :)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

25 Mar 2014, 17:38

35. anlatım Araba oyunu Mantığı

Araba oyunu yapmak için tecrübem ve bilgim az bu yüzden ayrıntıya girmeden araba oyunu yapmak için neler yapılmalı şeklinde bir anlatım hazırladım.

vakit yetersizliğinden dolayı anlatımlar biraz eksik oldu daha sonra terar güncelleme yapacağım

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
 
Kullanıcı avatarı
Yapım 14
Moderator
Moderator
Mesajlar: 308
Kayıt: 29 Mar 2014, 13:12
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

29 Mar 2014, 14:18

Sırf bu konu ve sizin için üye oldum. Derslerinize devam edin lütfen. Eğer resimlerle anlatı yerine video anlatımına geçerseniz, hem konuya olan ilgi artar; hem de dersleri anlamak daha kolay olur diye düşünüyorum. Youtube / sebilgi kanalındaki gibi.

Açıkçası şu oyunu görene kadar http://www.youtube.com/watch?v=k-LHB6oOdO0 blender ile kaliteli bir oyun üretileceğini sanmıyordum. Ama sağlam bir ekip ve özveriyle, bu oyunun bile daha gelişmişi yapılabilir.

Unity ve Unreal gibi ücretli motorlarla, "kopyala - yapıştır" oyunlar yapmak yerine; tamamen ücretsiz olan Blender ile 0'dan bir oyun yapmak daha mantıklı. Ayrıca oyundaki modellerin tasarımı için; lisanslı kullanılmak zorunda olan 3Ds Max'e bile gerek yok. Modelleme - animasyon dahil herşeyi, Blender rahatlıkla yapabiliyor.

Oyun tarzı olarak ise FPS üzerine yoğunlaşılmalı. Call of Duty gibi, 1.Dünya Savaşı'nı konu alan gelişmiş bir Türk oyunu üzerinde çalışılabilir.
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

29 Mar 2014, 20:41

Blender ile oyun yapmak gerçekten çok güzel ve hızlı. Herşey elinizin altında 50mb lık bir program içerisinde.
Başka hiçbir programa gerek duymadan oyunuzu hazırlayabiliyorsunuz. Grafik olarak blender size herşeyi sunuyor.


Blender ile fps tarzı oyunlar yapması gerçekten çok basit. çok az bir programla bilgisi ile fps oyunları yapılıyor.
Benim hayalimde Ufak bir pazarlama ile başlayan bir esnafın büyük bir şirket olma yolundaki konuyu ele alan bir oyun yapmak. Ama sırayla adım adım pişmek gerekiyor. Türkiyenin kaliteli oyun yapamasının ardında bunun olduğunu düşünüyorum pişmeden oyun yapmaya çalışıyoruz ve sıkılıp bırakıyoruz.

işallah kendimi geliştirdikçe konu anlatımlarını devam ettirmeye çalışacağım. Şu aralar üniversite sınavları ve kpss ile boğuşuyorum.
 
Kullanıcı avatarı
Yapım 14
Moderator
Moderator
Mesajlar: 308
Kayıt: 29 Mar 2014, 13:12
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

30 Mar 2014, 15:20

Evet artık Android alanında yapılan mobil oyunlar yerine, oyun mağazalarında yerini alacak büyük bir Türk oyununun zamanının geldiğini düşünüyorum. Tabi bu oyun piyasaya çıkmadan önce, gençlerin korsana karşı bilinçlendirilmesi lazım ki; bir oyun sektörü oluşabilsin.

Orjinal oyunu kimse almazsa, bu işi yapanlar niye boşuna emek versinler değil mi? Sonuçta büyük oyun yapımı çok zahmetli bir iş. O yüzden bu bilinçlendirmenin yanında bir iyi niyet göstergesi olarak, orjinal oyun fiyatı düşük tutulabilir. 10-20 tl arası gibi cüzi bir fiyatta, sponsor yardımıyla da iyi bir reklam kampanyası yapılırsa, çıkacak oyun Türkiye'de tam anlamıyla bir sükse yaratabilir. Bu ilkle beraber, ülkede bir oyun sektörü kendiliğinden oluşacaktır.

Oyun yapımında önemli olan asıl önemli nokta iş bölümü. Yurtdışında Tasarım ve Yazılım olarak iki ana kısımda yapılıyor. Modelleme ve kaplama çok sorun olmayacaktır; çünkü Türkiye'de 3D's Max bilenler ve oradan başka programa geçip 3D işiyle uğraşan çok sayıda kişi var; ve gayet yeterli seviyedeler.

Kodlama konusunde ise bilgisayar ve yazılım mühendisleri iş yapacaktır. Fakat bunların çoğu web tasarım ve program yazma konusunda çalıştıkları için, görsel oyun kodlama konusunda eksiğimiz var.

O yüzden kodlama dillerini daha fazla çalışmalıyız gibime geliyor. Bu işe ilk yeltenenler; C++ yerine, kesinlikle Python diliyle başlamalı. Çünkü yapısı daha basit ve Blender'ın Game Engine dili Python.

Çok şanslıyız ki Python için muazzam bir Türkçe kaynak var. Ücretsiz olmasına rağmen anlatım dili mükemmel: http://belgeler.istihza.com/py3/

Kitaba buradan ulaşabilirsiniz: http://indir.istihza.com/belgeler/py3/Python3x.pdf

Python'un ana mantığını kavradığımız zaman, Blender ile oyun yapmak gerçekten çocuk oyuncağı haline geliyor.

Deneme amaçlı bir demo oyun projesi için buradan örgütlenebiliriz. Benim modelleme - animasyon tecrübem mevcut. İlk olarak Cinema 4D, sonra 3Ds Max, Maya, Zbrush programlarıyla baya haşır neşir olmuştum. Şu an bu programlarla bir reklam ajansının 3D projelerinde çalışıyorum. Son zamanlarda ise oyun yapımına merak saldım; ve Blender'ı öğrendim. Geçen 2-3 hafta boyunca, yukarıda verdiğim kitap sayesinde Python dilinin ana yapısını temel ölçüde kavramış durumdayım.

Sizin buradaki derslerde yaptığınız küçük demoları indirip bakma fırsatım oldu ve gerçekten başlangıç için çok iyiler. Bir kaç arkadaş daha destek olursa eğer küçük ama oynanabilir bir demo projesi yaratabiliriz..
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

31 Mar 2014, 13:54

Oyun türü olarak Benzer türde oyunlar yapmak yerine daha farklı bir çalışma ortaya koyarak ilgi çekilebilir. İyi bir oyun çıkarmak için bu işe kendini adayacak adamlar gerekli.

Ben oyun programcılığından daha çok oyun grafiği üzerine yoğunlaşıyorum.
Belirli bir iş üzerine yoğunlaştıktan sonra gerçekten bir süre artık çok basit gelmeye başlıyor.
şu modeli modellemesi 20dk kadar sürdü. daha fazla modelleme yaptıkça yaratıcılın gelişmeye başlıyor. Programlama da aynı olduğunu düşünüyorum.
Resim

Türkiyede oyun yapmak istiyorsanız tek başınasınız. herşeyi kendiniz öğrenmek zorunda kalıyorsunuz. Bir gurup oluşturup yeni öğrendiğimiz şeyleri birbirimizle paylaşsak hem meraklı insan sayısı artar ve daha hızlı öğrenmiş oluruz. bu zemini oluşturmak lazım.

Sırf blenderde anlatım hazırlak için araştırma yapıyorum. İşallah zamanla meraklısı artar ve bu yanzlıktan kurtuluruz :)
Ben 2 3 Yıl kendimi geliştdikten sonra blender da oyun Grafiği üzerine Anlatımlar hazırlamayı düşünüyorum. Bir başkası Promgrala üzerine bir başkası farklı bir anlatım üzerine yoğunlaşsa eminim 3 -4 yıl sonra Çok güzel çalışmalar çıkaracağımızı inanıyorum.



36.anlatım edit object actuatorunün kalan diyer modları


End object
Resim
Nesnenin oyundan sonlanmasını sağlar

dinamik object
Resim
dinmak özellikli nesenin dinamik özelliğinide oyun içerinde değişiklik yapmazı sağlar dinamikten Rigid body'ye geçsin dinamik özelliği sonlansın veya dinamik özelliğini geri kazansın gibi seçenekleri var.

Replace Mesh
Resim
eklediğimim nesnenin mesh kısmından belirlediğimiz nesnenin görünüşünü aktarız.
örnekle: nesnemiz küp ve küpe Reaplace mesh ekledim ve mesh kısmını maymun seçtik
aktif olduğunda küp görünüşü maymun olacaktır.

Track to
http://i.hizliresim.com/K6gpDW.png
daha önceki anlatımlar da bahsetmiştim sadece dönerek seçili nesneyi takip eder.

37.Anlatım Pyton Script :WorldPosition
Resim

3dview Eksen sistemi uzaklık hesaplama
Resim

38.anlatım Proportional editing ve snap[mıtlatıs] kullanımı
Resim
En son dorobba tarafından 02 Nis 2014, 16:37 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
 
Kullanıcı avatarı
Yapım 14
Moderator
Moderator
Mesajlar: 308
Kayıt: 29 Mar 2014, 13:12
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

01 Nis 2014, 05:43

O modeli 20 dk'da yaptıysan gerçekten harika. Gravity'deki uzay istasyonunu 1 günde yaparsın sen :D

Bu ders anlatımını herkes yapamaz. O yüzden taktir ediyorum. Gerçekten sizin gibi yetenekler malesef yurtıdışına gidiyor genelde. Bu nedenle yerli olarak çok fakiriz bu sektörde. Benim bir Film - Oyun şirketi kurma hayalim var; ama önce sponsorlara kendimizi kanıtlamak için bir oyun yapmalı sanırım.

Oyun projesi olarak; 1.Dünya Savaşı silahlarını modellemeye başladım. Çanakkale ve Kurtuluş savaşında ordunun kullandığı Alman ve Rus tüfekleri. Sonra bunlar sırasıyla rig yapılıp bir karaktere aktarılacak. Ardından harita ve çevre modellemeleri gelecek. Değişik tipteki asker modellemeleri, onların kıyafetleri vs.. Yani tek bir kişinin altından kalkacağı iş değil kesinlikle.

Şu aralar biraz yoğunum; vize haftası başladı. Sizin de kpss sınavları geçtiğinde, burada bir ekip kurarak herhangi bir oyun üzerine yoğunlaşabiliriz belki.

Ayrıca bu ders konunuzu takipteyim sürekli. Şu an bu başlığı okuyan oyun meraklısı başka Blender'cı arkadaşlar varsa fikir belirtebilirler :)
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

01 Nis 2014, 16:14

işallah sınavlar başa bela :)

bir gurup içinde çalışma olsa gerçekten çok hızlı ve farklı şeyler öğrenilebilir.ortak Haftalık çalışmalar yaparız . Benim anlatımlarım Python ile daha içli dışlı olamadım bu yüzden anlatımlar biraz yüzeysel geçiyorum.
bge de programlama basit ama programlamaya da vakit ayıramıyorum.

ama değiğiniz gibi tek kişi ile olacak iş değil. bge bilen arkadaşlar da yardımcı olsa gerçekten hızlı bir öğrenme olur.
şimdi ben anlatım hazırlıyorum bu anlatımları takip eden başka birisi öğrendikten sonra o yeni şeyler öğrenecek oda belki bize yeni şeyler öğretecek böyle düşünülmeli bence.