Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
NuzaR_HN
Üye
Üye
Mesajlar: 47
Kayıt: 19 Tem 2013, 17:09
Konum: Adapazarı / Sakarya
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

01 Nis 2014, 18:07

Dersleri olabildiğince takip etmeye çalışıyorum. Büyük bir emek var tebrik ederim. Sayenizde Blender'da oyun yapmaya merak sardım :) Devamını bekliyoruz(m)..
[ortala]Resim[/ortala]
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

02 Nis 2014, 15:37

NuzaR_HN:

ilginiz için ben teşekkür ederim. olabildiğince anlatım hazırlamaya çalışacağım.

modelleme ile ilgi anlatımları
http://www.blendertr.com/viewtopic.php?f=36&t=3336&p=11214#p11214 taşıdım
En son dorobba tarafından 04 Nis 2014, 19:48 tarihinde düzenlendi, toplamda 6 kere düzenlendi.
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

02 Nis 2014, 16:04

40. anlatım Blender ile gökyüzü texturesi hazırlamak
adım1
Resim
adım2
Resim
adım3
Resim


41.anlatım localPosition kullanımı

Resim

if not:
Resim
En son dorobba tarafından 04 Nis 2014, 19:33 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

04 Nis 2014, 18:33

Bugüngü anlatımlar dolu dolu navigasyon mesh ,Steering ve Property kullanımlarından bahsedeceğim

Navigasyon mesh Build Navigasyon

Resim

Navigasyon mesh edit object
Resim

Navigasyon mesh Steering kullanımı
Resim
Resim
property timer
Resim
property integer add
Resim
porperty integer,assign
Resim
En son dorobba tarafından 05 Nis 2014, 13:09 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

05 Nis 2014, 12:56

Bugüngü anlatımlar bolca bge python script üzerine olacak

Bu anlatımlar çok önemli özelikle bge script mantığını öğrenmek için diğer kodlar da zaten bu kodlarla benzer bir biçimde kullanılıyor.
Script yazarken kodları düzgün yazdığınızdan emin olun bir tane ufak hata tüm scriptin çalmasına engel olur.
mesela ben kod yazarken bir tane hata yapmışım scene yazacağıma scane yazmışım e yerine a yazmam 10dk kod içerisinde hata aramakla geçti :) bu yüzden her yazdığınız kod satırını 2.sefer birdaha gözden geçirseniz hata aramakla uğraşmassınız.

öncekle hazırladığımız kodları pc ye katdetmek için
Resim

şimdi tek tek bazı pyhon kodlarını kullanımı açıklamasıyla beraber anlatmaya başlıyacağım anlatım sırası önemli diyer eklenen kodlar bir önceki anlatımın devamı niteliğinde
script içerisinden logic keyboard kullanımı
Resim

script içerisinden local world hareketlerden bahsetmiştik
applyRotation nasıl kullanılır
Resim


local veya daha farklı kullanımlarda büyük küçük büyük eşit gibi döngüler nasıl kurulur
Resim

başka nesneye Script içerisinden erişmek için
Resim

oyunumuza mouse dahil etmek
import Rasterizer
Resim

script içerisinden addObject oluşturmak
Resim

applyForce kullanımı
Resim

JUST_ACTIVATED
Resim

yeni bir scane geçiş scane.replace()
Resim
oyunda text kullanımı
Resim

end object
Resim
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

06 Nis 2014, 13:10

şimdi genel olarak toplayalım

bir karakter w a s d ile haraket
e tışu ile zıplama
f tuşu ile mermi atan bir script yazalım

kullandığım logic bağlantılar
karakter için
always-pyton
1.scene deki kamera için always-and.addoverlayscane[2.scane]

motion ve zıplama için kodlar
Resim
import bge
import Rasterizer


cont = bge.logic.getCurrentController()
scene = bge.logic.getCurrentScene()
Cube = cont.owner

#mouse
mouse = bge.logic.mouse
Rasterizer.showMouse(True)

#keyboard
keyboard = bge.logic.keyboard


# oyuncu hareket

if bge.logic.KX_INPUT_ACTIVE == keyboard.events[bge.events.WKEY]:
Cube.applyMovement([0.0, 0.05, 0.0], True)

if bge.logic.KX_INPUT_ACTIVE == keyboard.events[bge.events.SKEY]:
Cube.applyMovement([0.0, -0.05, 0.0], True)

if bge.logic.KX_INPUT_ACTIVE == keyboard.events[bge.events.AKEY]:
Cube.applyRotation([0.0, 0.0, 0.03], True)

if bge.logic.KX_INPUT_ACTIVE == keyboard.events[bge.events.DKEY]:
Cube.applyRotation([0.0, 0.0, -0.03], True)

if bge.logic.KX_INPUT_ACTIVE == keyboard.events[bge.events.EKEY]:
Cube.applyMovement([0.0, 0.0, 0.1], True)


2.scane
Resim

top fırlatma
Resim

hazırladığımız script ve bake alınmış map incelemek isteyen indirebilir.
Resim
blend dosyası
http://www.dosya.tc/server26/oufrQW/blend.rar.html


..................................................................................
script ile setVisible kullanımı
Resim

Script ile Action control
Resim

daha farklı game object nasıl kullanılır için
http://bgepython.tutorialsforblender3d.com/Menu/GameObject burayı inceleyebilirsiniz [İNG]
..................................................................................
property kullanımları

property ile belirli bir zaman sonra oyunu restartlamak
Resim

ufak bi tek sahnelik oyun yaptım
w a s d haraket
space top fırlatma
E zıplama
F Küp ekleme
top küpe çarpınca küp patlıyor
5 tane de bardak. bardak bitince oyun restart atıyor.

Yukardaki anlatım mantığı ile prop +1 artırak 5 olduğunda restart atıyor her prop değeri bir bardağı temsiil ediyor prop 2 oldu 2.bardak görünmez. 3oldu 3bardak görünmez şeklide yaptım 5.bardakda görünmez olduğunda oyun restart atıyor.
Resim
blend dosyası
http://www.dosya.tc/server28/ZAYN5e/Game_Deneme1.rar.html


Son anlatıma kadar olan anlatımları öğrenmiş iseniz artık ufak tefek oyunlar yapacak kapasiteye gelmişsinizdir.
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

08 Nis 2014, 20:18

Çok basit bir yöntemle Profesyonel Menü yapımı

Resim
Resim
Resim

near sönsör ile karakter takibi
Resim
Resim


logicten eklediğimiz mouse için maouse modunu scrip içerisinden belirleme

Resim

Delay sensörün Scrip içerisinden controlü
Resim

motionun ayarlarına erişmek ve değişken atamak

Resim
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

11 Nis 2014, 18:58

reaplemesh işlemi nasıl gerçekleşir ve script içerisinden nasıl kontrol edilir

öncelikle mantığından bahsedelim
Resim
script içerisinden control etmek için ;
Resim



position sabitleme
Resim



script içerisinden scale işlemi

Resim
 
hjk
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 130
Kayıt: 18 Eyl 2009, 19:53
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

12 Nis 2014, 11:48

helal olsun sana teşekkür etmek gerek
emeğine sağlık
 
hjk
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 130
Kayıt: 18 Eyl 2009, 19:53
İletişim:

Re: Blender Game Engine Resimli anlatım Yeni başlayanlar içi

12 Nis 2014, 11:56

Yapım 14 yazdı:
O modeli 20 dk'da yaptıysan gerçekten harika. Gravity'deki uzay istasyonunu 1 günde yaparsın sen :D

Bu ders anlatımını herkes yapamaz. O yüzden taktir ediyorum. Gerçekten sizin gibi yetenekler malesef yurtıdışına gidiyor genelde. Bu nedenle yerli olarak çok fakiriz bu sektörde. Benim bir Film - Oyun şirketi kurma hayalim var; ama önce sponsorlara kendimizi kanıtlamak için bir oyun yapmalı sanırım.

Oyun projesi olarak; 1.Dünya Savaşı silahlarını modellemeye başladım. Çanakkale ve Kurtuluş savaşında ordunun kullandığı Alman ve Rus tüfekleri. Sonra bunlar sırasıyla rig yapılıp bir karaktere aktarılacak. Ardından harita ve çevre modellemeleri gelecek. Değişik tipteki asker modellemeleri, onların kıyafetleri vs.. Yani tek bir kişinin altından kalkacağı iş değil kesinlikle.

Şu aralar biraz yoğunum; vize haftası başladı. Sizin de kpss sınavları geçtiğinde, burada bir ekip kurarak herhangi bir oyun üzerine yoğunlaşabiliriz belki.

Ayrıca bu ders konunuzu takipteyim sürekli. Şu an bu başlığı okuyan oyun meraklısı başka Blender'cı arkadaşlar varsa fikir belirtebilirler :)


önce askerliği bitirmem lazım
:))