Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Bge de Rpg tarzı oyun hazırlamak

01 May 2014, 19:04

pazar günü anlatıma başlarım gibi. yerden eşya toplama , para hp tarzı anlatım hazırlamayı düşünüyorum. bişeyler öğrendikçe yenileri eklerim.
online oyun yapmak hep hayalimdi en azından rpg ve mmorpg karışımı bişey denemesi yapayım dedim.
en son halinide yükleyeym.

haritanın devamınıda bitirdim.
açlık ekledim karater acıkınca et yumurta yediirp canını doyuruyorsun. can 0 olunca hp azalmaya başlıyor.
iskelet modelledim armatür işi kaldı.
Resim

bu da tavuk arada yumurtluyor :) . yumurtaları toplayabiliyorsun.
Resim
blend
http://www.dosya.tc/server29/OsZaqP/YeniWinRARZIPar_ivi.zip.html
 
Kullanıcı avatarı
Yapım 14
Moderator
Moderator
Mesajlar: 308
Kayıt: 29 Mar 2014, 13:12
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Bge de Rpg tarzı oyun hazırlamak

02 May 2014, 13:11

Dostum işi çözmüşsün gerçekten; yaptığın bağlantılara bakarak, ben de var olan bilgimi pekiştirdim. İyiki varsın.

Sadece Map1 Doğuş sahnesinde p'ye bastıktan sonra D: sürücüsüne disk tak hatası veriyor sürekli. Bilmiyorum senin bilgisayarda oluyor mu? Stabil bir dosya için: Blender içinde File / External Data'dan, pack all ve unpack yapabilirsin. Bir de sürekli aynı dosya içine kaydetmen sorun yaratabilir. Arada save as yaparsan; hem geri dönme şansın olur, hem de program daha az hata verir.
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Bge de Rpg tarzı oyun hazırlamak

02 May 2014, 15:43

farklı pc lerde de denedim ama sizdeki hatayı ben alamdım büyük ihtimal sizin pc den kaynaklı bir sorun olabilir. 2.7 de hazırlıyorum. Benim pc shading'in bazı özellikleri kullanmamı engeliyor hatanın nedeni o da olabilir.

Blender logic etitör kullanım mantığını çözdükten sonra gerçekten çok iyi bir game editörü olduğunu anlıyorsun. arayüz çok basit gözüküyor ama döngü kurmak çok kolay özellikle property kullanımı çok iyi düşünmüşler.

anlatımlara ufaktan başlangıç yapayım. Bu tarz oyunlarda gurup ve kemikler bol bol kullanılacağından önce bunların anlatımından başlayayım dedim.
Resim

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Custom Shape ile kemik görüntüsü değiştirme ve bir kemiği başka kemik ile kontrol etme:
Resim
Resim
Resim

Kemikler ile ilgili anlatımlar bu kadar.
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Bge de Rpg tarzı oyun hazırlamak

04 May 2014, 13:08

Karakter Takibi, İskelet öldürme, iskelet öldükten sonra item düşürme ;
Başlangıç olarak istekete vurduğunuzda iskelet ölecek. iskelet parçaları yere düşecek ve iskeletten yere altın düşecek şimdilik basit olarak başlayalım daha sonraki derslerde iskelete belilli bir can veririz can bititnce iskelet ölür ve item düşer.
Blend dosyasınıda incelemenizi tavsiye ederim.

Resim
Resim
Resim

Bir sonraki anlatım okcu iskelet
Resim

Okcu iskeleti şimdiki koyacağım blend dosyasında var . add obje ile isketi çağırdığımda iskelet 2 tane ok atıyor bunun nedeni hem 2. layer de hem 1.layer de 2 tane empty objesi olulmuş oluyor. Şuan bunun önüne geçmek için ne yapabilirim çözemedim. Bunun önüne geçilebilirmi bi deniyip daha sonra anlatımı ekleyeceğim.

Biraz arayüzde düzenleme yaptım.
Resim

Şuanda oyunun özlliklerii isketelet ok attığında canınız azalıyor. öldüğünüzde başlangıç noktasından geri doğuyorsunuz.
Hp yenilenmesi ekledim. Belirli aralıklarla canınız sürekli artıyor.
en son blend dosyası
http://www.dosya.tc/server29/B1GZCL/blend.rar.html
 
Kullanıcı avatarı
Yapım 14
Moderator
Moderator
Mesajlar: 308
Kayıt: 29 Mar 2014, 13:12
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Bge de Rpg tarzı oyun hazırlamak

04 May 2014, 15:26

Her anlatımında yeni ufuklar açıyorsun bende :) Artık anladım ki; bir oyun sistemi kurmak o kadar da zor değilmiş. Yabancılarda tonla kaynak varken, biz boş işlerle uğraşıp bir şey üretmemişiz. Ama onları yakalamamız çok sürmeyecek, bu konuda eminim.

Bu anlatımındaki sistemi geliştirip, iyi bir online oyun yaparak sağlam para kırılır.. Sistemi bir kere kurdun mu, fazladan başka iş yapmana gerek kalmaz. Köle gibi çalıştırarak sadaka veren patronların emri altında ezileceğine, kendi işini kurarak; sadece bilgisayarından yaptığın modeller, kodlar ile geçinirsin.. Hatta geçinmeyi bırak, bir holding bile kurarsın ilerde. Ciddiyim..

Dikkat edilmesi gereken tek husus, hileyi önlemek. Online oyunların cıvkını hile çıkarıyor. Bir kere bulaştı mı; virüs gibi oyunu kemirip bitiriyor adeta.

dorobba yazdı:
Okcu iskeleti şimdiki koyacağım blend dosyasında var . add obje ile isketi çağırdığımda iskelet 2 tane ok atıyor bunun nedeni hem 2. layer de hem 1.layer de 2 tane empty objesi olulmuş oluyor. Şuan bunun önüne geçmek için ne yapabilirim çözemedim. Bunun önüne geçilebilirmi bi deniyip daha sonra anlatımı ekleyeceğim.

Okçuda herhangi bir sorun görmedim bu arada. Tek tek çalışıyor hınzır :)
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Bge de Rpg tarzı oyun hazırlamak

05 May 2014, 16:37

Alt yapıyı hazırlaması gerçekten uğraşırsan kolaymış bende yeni yeni farkına varıyorum :) . Zamanla yeni şeyler öğrendikçe üzerine birşeyler katarak oyunu gelişiyor. Bende ilk bu projye başladığımda bilgim çok azdı uğraştıkca yeni şeylerin farkına varmaya başladım. İngilizce Turoialler de belli bi zaman sonra yetersiz kalıyor kendi kendini geliştirmek zorunda kalıyorsun. Acele edip 2 3 ayda oyun yapacam şeklinde düşünmek yerine yavaş yavaş her ayrıntısına kadar bence öğrenilmeli.
es geçitğimiz bir noktada programla dilini yeterli seviyeye getirmeden oyun yapmaya çalışmak. Zaman zaman script yazarken tıkanıp kalıyorum. böyle oluncada blend dosyasına insanın kapatası geliyor :)

add obje ile sahneye yeni bir epty çağırdığımda toplamda 2 tane empy oluşuyor sonuç olarak aynı anda 2 ok atıyor. Belki de bu şekilde kullanılmamalıdır bilemedim.

yapabilrsem oyunlardaki npc tarzında birşey hazırlamaya çalışacağım. zırh silah giydirme tarzında birşeyler hazırlamaya çalışacağım. Karakter Zırh giydiğinde normalde hp -10 azalıyorsa zırh giydiğinde prop değerini -8 azaltırsın burasını yapması kolay. sıkıntı mouse look oku centere sabitliyor mouse okunu kullanamıyorsun böyle oluncada envater kullanamıyorum.

oyun arayüzünü tekrar düzenledim. Bake ile çerçeveriln bazı yerlerini gölgeledirdim. Gerçek çiçek alfa texturesi ile çiçek ekledim gerçekten çok gerçekçi duruyorlar. 10 20 çeşit çiçek ağaç çim yapılıp haritalar süslense gerçekçi bir görüntü oluşacak.

Resim

Text objesi oyunu çok kasıyor. text objelerin yerine dinamiktext kullandım. Benim pc den kaynaklı sanırım text objelerin arkalarında siyahlıklar oluşuyor.

logic editör ile text objesi ile yazı oluşturmak;
karakter verileri
Resim
sayısal veriler.
Resim
message ile gelen bilgi doğrusunda puan artışı sağlamak
Resim
 
Kullanıcı avatarı
Yapım 14
Moderator
Moderator
Mesajlar: 308
Kayıt: 29 Mar 2014, 13:12
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Bge de Rpg tarzı oyun hazırlamak

06 May 2014, 06:56

dorobba yazdı:
es geçitğimiz bir noktada programla dilini yeterli seviyeye getirmeden oyun yapmaya çalışmak. Zaman zaman script yazarken tıkanıp kalıyorum. böyle oluncada blend dosyasına insanın kapatası geliyor :)
Kod yazarak en basit hareketleri yapmak bile, ilk başta gerçekten işkence gibi. Ama tecrübe kazanarak yavaş yavaş bilgisayara hükmetmeye başlayınca, karmaşık bağlantıları artık seri şekilde yazmaya başlıyorsun. Ve bu kesinlikle mükemmel bir özgüven veriyor insana.

dorobba yazdı:
add obje ile sahneye yeni bir epty çağırdığımda toplamda 2 tane empy oluşuyor sonuç olarak aynı anda 2 ok atıyor. Belki de bu şekilde kullanılmamalıdır bilemedim.
Empty'lerin ismini değiştirmeyi denedin mi? Eğer ardıl şekilde 001.002. isimli objeler varsa, program bunu tek dosya olarak algılayabiliyor.

dorobba yazdı:
yapabilrsem oyunlardaki npc tarzında birşey hazırlamaya çalışacağım. zırh silah giydirme tarzında birşeyler hazırlamaya çalışacağım. Karakter Zırh giydiğinde normalde hp -10 azalıyorsa zırh giydiğinde prop değerini -8 azaltırsın burasını yapması kolay. sıkıntı mouse look oku centere sabitliyor mouse okunu kullanamıyorsun böyle oluncada envater kullanamıyorum.
Yüklediğin son blend dosyası üzerinde çalışarak bu sorunu giderdim. Gerçi son güncel blend dosyası olsa daha iyi olurdu ama neyse; bundan bakıp oraya transfer edersin. Öncelikle mevcut mouselook kodu çok karışıktı. Onu iptal ederek, yerine benim yazıp kendi projemde kullandığım kodu koyacaktım ama; property özelliği gerekiyordu. O yüzden zaman kaybetmemek için Riyuzakisan'ın gelişmiş mouselook'unu kullandım. Adı: Fare.py

Bu mouselook'un tanımlamış olduğu Enable'yi, kameranın logic kısmındaki property'e ekledim. Sonra yeni bir kodu; bu sefer kendim yazarak, potçu tezgahının near sensörünü bu koda bağladım. Adı: imlec.py. Bu işlemlerin ardından artık potçunun yanına gidince, fare imleci gözüküyor ve mouselook iptal oluyor. Tezgahtan uzaklaşınca yine eski haline geliyor. Blender sol üst köşede, game kısmından debug'u açarak kodun nasıl çalıştığını görebilirsin ayrıca.

2. yazdığım koda bakarak olayın mantığını hemen anlayacaksın zaten. Takıldığın yerlerde böyle paslaşarak hallederiz sorunları. 8-)

http://www.dosya.tc/server29/LZydfF/RPG_FiX.rar.html

dorobba yazdı:
Text objesi oyunu çok kasıyor. text objelerin yerine dinamiktext kullandım. Benim pc den kaynaklı sanırım text objelerin arkalarında siyahlıklar oluşuyor.
Hayır senin bilgisayarla bir ilgisi yok. Blender'ın üst sekmesinden objelerin poligon sayılarına bakarsan;
Text: 354
Küp: 8
Silindir: 64 vertex.
Bu nedenle sabit sayı ve yazılarda text yerine, mümkün olduğunca alpha texture kullanılmalı.

O siyahlıkları gidermek için materyal ayarının alpha bölümünde blend kısmını değiştir, bakalım ne olacak.
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Bge de Rpg tarzı oyun hazırlamak

06 May 2014, 17:46

Mouse look neer ile etkileşim sağladığında mouse look iptal etme işlemi benimde aklıma gelmişti fakat ikisinin aynı anda çalışması için ne yapılabilir Bu tarz bir kullanım illaki kullanmak zorunda olacağımız zamanlar gelecektir. esteteik olarak da pek hoş olmuyor derken aklıma birşey geldi 2.bir kamareya görünüşüne geçiş yada karameraya bir animasyon hazırlanarak daha şık bir görüntü oluşturulabilir.


dinamik text'i add yapınca düzelldi kafayı yiyecektim bir kaç güne çok teşekkürler :)

Takıldığın yerlerde böyle paslaşarak hallederiz sorunları.

İlgi çok olsa dediğin gibi türkler yardımlaşmayı birbirimize yardım etmeyi çok seven inasanlarız. yeterki ortam olsun.

Bu tarz bir düşük poligonlu karakter modelle üzerine bge kitabında resimli anlatım hazırlıyorum.
Resim
http://www.dosya.tc/server29/M4yGUl/YeniWinRARar_ivi.rar.html

İSkelet ve insan modllerinde kullanabileceğiniz güzel referans resimleri
Resim
Resim


message kullanımına son örnek
Resim
Resim
Resim
Resim
En son dorobba tarafından 08 May 2014, 18:40 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
 
Kullanıcı avatarı
Yapım 14
Moderator
Moderator
Mesajlar: 308
Kayıt: 29 Mar 2014, 13:12
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Bge de Rpg tarzı oyun hazırlamak

07 May 2014, 04:20

İkisini aynı anda kullanamazsın ki; görüntü kayar sürekli. Dikkat ettiysen, bu bakış açısı rpg değil zaten: fps. Fps'de silah değiştirirken menü geldiği zamanlarda mouselook iptal olur, sonra esc ile tekrar açılır. Hatta çoğu fps'de imleci hiç göremezsin bile; numaralarla seçim yaptırır sana. Rpg oyunlarda ise karakter etrafında dönen bir tepe kamerası vardır. Bu açıyı kurmak, fps mouselook'tan çok daha basittir. Kod yazmana gerek kalmadan, kamerayı doğrudan karaktere bağlarsın. Sırf fare ile de zemine tıklayarak hareketi sağlamış olursun. Rpg'de fare serbest olduğu için, istediğin şekilde tıklama yapma konusunda özgürsündür zaten.

Ama biz bir farklılık olarak, bu her iki açıyı da oyuna ekleyebiliriz. Mesela aksiyon istiyen biri fps açısından klavye kullanır. Sakin oyun isteyenlerse, klasik tepe açısında fare ile kontrol sağlar. İki açı arasındaki geçiş için de, kameralar arasında fade yapılarak estetik bir görüntü sağlanabilir. Hatta oyun dünyasında bir devrim yapıp: 3. bir açı olarak, savaşın kalabalıklaştığı ortamlarda komuta ve taktikler verebilmeyi sağlayan, strateji oyunlarındaki gibi pilot kameraya geçilebilir.. Tabi bu özellik herkeze açık olmaz mesela; belli bir seviyeye gelen oyuncuların kullanacağı + bir görüş olabilir. Bu yeteneği kısıtlayan dolma süreleri de konulur vs.

Düşündükçe aklıma daha çılgınca şeyler geliyor ama hadi bakalım.. :-P
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: Bge de Rpg tarzı oyun hazırlamak

08 May 2014, 18:31

Okcu iskelet yapımı

Resim
Resim
Resim
Resim


örnek exp ve lv mantığı
Resim
Resim

en son blend dosyası:
Resim
http://s3.dosya.tc/server22/2MXpWZ/bgame.rar.html
Fare konusunda 2 farklı imleç yapmaya çalıştım ama sistem izim vermiyor dediğin gibi bütün sistemler böyle çalışıyor sanırım.
farklı kamre açıları yapacaksak karakter sadece silah ve elden ibaret olduğu zaman bu yöntemi kullanamayacağımızdan tüm karakter yaptım. şimdlik sadece yürüme animasyonu hazırladım. üsten kontrol için denemeler yapabiliriz. sistemi kurmak kolayda göze hitap edecek düzeyde sistem yapması zor.