Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

minecraft tarzında oyun tasarlama

17 Tem 2014, 21:56

bu konuda minecraft gibi ağaç kesen maden kazan bir karakter yapacağız. ama çok ayrıntılı olmayacak.

Oyun'un konusu:
Oyun içerik olarak nasıl bir oyun olsun henüz karar veremedim ama platform oyunu tarzında birşey olacak. başlabıç noktasından bitiş noktasına geçmeye çalışacağız. bunun içinde çeşitli malzemeler toplayarak bölüm geçmeye çalışacağız.

sahnenin çeşitli yerlerindeki ağaçlar madenleri kazacağız ve malzemeler satın alacağız.


Oyun Görüntüleri :
Resim


Resim

En son Blen dosyası :
sürüm:1.1

http://www.dosya.tc/server33/00rOzk/Reon1.1.rar.html

w: ileri
S: geri
Shift+W: Hızlı koşma
Q: yumruk
A: satır vurma

İçerik:
1- Oyun için kullanacağımız blokların yapımı
2- Karakter Animasyon geçişleri ve geçişlerde oluşan hatalar.
En son dorobba tarafından 25 Tem 2014, 00:50 tarihinde düzenlendi, toplamda 8 kere düzenlendi.
 
kskekrem
Üye
Üye
Mesajlar: 29
Kayıt: 12 Ara 2010, 10:24
İletişim:

Re: minecraft tarzında oyun tasarlama

18 Tem 2014, 01:46

Hadi hayırlısı kolay gelsin.
ChAoS_DrAgoN
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: minecraft tarzında oyun tasarlama

18 Tem 2014, 20:11

Minecraft gibi sahneyi küp küp yapacağız. ilk öcnce block'ları yapma ile başlayalım sonra karaktere geçeriz.


uv-map texture atama kısımlarını geçiyorum onlardan bahsetmiştik.

Resim
Resim

4/3 aldığımız küp parçasını texture paint özelliği ile boyuyoruz.
Texture paint için eklediğimiz image dosyasının pixelini olabildiğince düşük tutmaya çalışalım. ben 100px 100px yaptım.
Resim
Resim

Küp hazırlama tamam şimdi küpler için farklı farklı textureler hazırlayacağız. toprak su çim kar vs işimiz çok.

Resim
bu şekilde 100lerce hazırlamamız gerekiyor ne kadar uzun iş değilmi :)
Resim

Küpleri yanyana koyarak modeller yapacağız. oyun içindeki editörler gibi. Sahneyi oluşturmadan önce bazı küplere özelik vereceğiz. mesela bazılarını toplayabileceğiz. kırabileceğiz kazabileceğiz. bunun için logic bağlantılarını oluşturacağız. bu işlemler bittikten sonra küpleri istediğimiz gibi kopyala yapıştır sahne oluşturması çok kolay olacak
Resim

küplerimizi başka şekildeki objelere texturesi bozulmadan dönüştürmek
Resim
Resim
Küp modelleme ile anlatımlar bitti.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Model kütüphanesi oluşturalım:
Oyunumuzda kullanabileceğimiz bir sürü modeli şimdi oluşturama başlayalım. Kapılar kolonlar dekor eşyalar. Sonraki anlatımlarda
Bazı eşyalara sensör ekleyip karakterimizle etkileşim sağlatacağız. Birkaç örnek resim ekleyeyim.
Resim
Resim
 
dorobba
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Oca 2014, 19:15
İletişim:

Re: minecraft tarzında oyun tasarlama

19 Tem 2014, 18:23

Karakter için animasyon geçişleri ve gerçekçi görünmesi için yapılması gerekenler.

Resim

Resim

Resim
Frame aralıklarını ve ne işe yaradıklarını not almanız gerekli yoksa unutursunuz.
Resim

satır sallama animasyonu
animasyonu hazırlarken kendiniz gerçek olarak bi vücudunuzla yapın sonra nerede hangi frame kaydı yapmalıyım diye hayal edip kayıt alın ben öyle yapıyom :)
Resim

yürüme animasyonu
Resim

Hızlı koşma animasyonu
Resim

Yumruk Animasyonu
Resim


Eksik bağlantı sonucu oluşan animasyon hataları


Logic editörte animasyonların çalışmaları için action actuatörünü kullanıyoruz mesela "W" bastık Animasyon çalışsın ve "Q" bastık ama unuttuğumuz çok büyük bir açık var peki hem "w" hem "Q" aynı anda basarsak ne olacak Blender burada ne yapacağını bilmedi için 2 animasyonuda çalıştırmayacaktır.

örnek 1:
Ben W ve Q için bir örnek hazırladım. Diyerleri içinde örnekteki gibi hata oluşmaması için bağlantı ayarlamalarını yapmanız gerekli.
Resim

örnekte W bastık yürüme animasyonu çalıştı
Q bastık Yumruk animasyonu çalıştı
w ve Q aynı anda bastık iki animasyonda normade çalışmıyacak ama biz burda action actuatörünün priority özelliğini kullanarak öncelik atadık.
[en küçük değere sayip priority değeri önce çalışır]
yumruğun priority değeri "1" olduğu için öncelik yürüme animasyonuna ait oldu artık aynı anda bastığımızda öncelikli olan yürüme animasyonumuz çalışacak.

aynı şekilde s bastığımızda veya başka tuşa bastığımızda aynı anda oluşacak hataları önlemek için öncelikleri düzgünce ayarlamamız gerekli.
sensörler ile de hata giderebilirsiniz.
mesela
w ve S tuşuna aynı anda basıldıysa şu actuatör çalışsın vb

priority kullanımı biraz karışık gelebiliyor bol bol örnek yapmak gerekli


örnek 2:
toplu olarak örnek 2 yi inceleyelim.
W= ileri
S =geri
Q = yumruk
A = satır vurma
hiçbirşey olmuyorsa bekleme animasyonu

Resim

bağlantıları incelersek always ile herzaman bir bekleme animasyonu çalışacak. fakat priority yanlış yaparsak böyle bir kullanımda herzaman bekleme olur diyer animasyonlar çalışmaz.
bekleme animasyonunun priority değerini en yüksek yapmalıyızki en son tercihimiz bekleme olsun.
yürüme animasyonu bizim birinci çalışmasını istediğimiz animasyon bu yüzden en düşük olan 0 değerini verelim w ve ya s bastığımızda bu animasyonlar ilk çalışsın.

artık öncelik vermek istediğiniz animasyonları sırayla priority değerlerini verirsiniz. ben örnekte yumruk ve satır tuşuna aynı anda basılırsa yumruk animasyonunun çalışmasını istedim bu yüzden yumruğa daha düşük bir priority değeri verdim.

başka eklemek istediğiniz tuş atamlarının öncelik atamalarını bir bütün olarak düşünüp priority değerlerini ona göre vermeniz gerekli.

kısa bir ara . vakit bulunca devam edeceğim.
 
BKASSASSIN
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 123
Kayıt: 01 Ağu 2014, 15:16

Re: minecraft tarzında oyun tasarlama

06 Eki 2014, 18:38

Çok iyi olmuş tebrik ederim.Eğlenceli bir konusu olsa çok daha iyi olur diye düşünüyorum.
 
NuzaR_HN
Üye
Üye
Mesajlar: 47
Kayıt: 19 Tem 2013, 17:09
Konum: Adapazarı / Sakarya
İletişim:

Re: minecraft tarzında oyun tasarlama

06 Eki 2014, 19:41

Baya bir zaman olmuş ama cevap yazmak istedim. Böyle survival tarzı oyunları seven bir kardeşiniz olarak büyük ihtimal senin de bildiğin bir kaç oyun önermek istiyorum.

DayZ
The Forest (Hala alpha aşamasında sanırım)
Rust
The Stomping Land**
Unturned**


Bu oyunlara bir göz at bi bence. (Mantık olarak bir şeyler topla bir araya getir hayatta kalmaya devam et) Beni minecraft konusunda olayların hep küplerden oluşması bir süre sonra rahatsız etmeye başlamıştı. Ondan sonra Unturned'e başlamıştım. Denilene göre küçük biri yapmış oyunu ve grafikler oldukça dandik ama Steam'de falan bağış olarak da iyi para topladı sanırım. Bunu, sende de bu yetenek olduğunu düşündüğüm için söylüyorum. Daha iyi grafiklerle daha iyi alt yapılı bir oyun yapabilirsin ve burada herkes de sana elinden geldiğince yardım eder bence. The Stomping Land da iyi grafik yapısına sahip ama konu olarak kötüydü bence. Blender oyun motorunda yapılan oyunlar neden bilmem ama iyi sistemlerde bile kasabiliyor. Eğer FPS konusunu göz önünde bulundurursan bence güzel bir oyun yapabilirsin. (Yapım 14'ün oyun konusunda oldukça bilgisi var sanırım o yardımcı olabilir mesela) Çalışmalarının ve derslerinin devamını bekliyorum.. İnşallah bir gün seni iyi yerlerde görürüz.
[ortala]Resim[/ortala]
 
Kullanıcı avatarı
Yapım 14
Moderator
Moderator
Mesajlar: 308
Kayıt: 29 Mar 2014, 13:12
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: minecraft tarzında oyun tasarlama

07 Eki 2014, 05:56

Oyunun kasmaması için LOD konusu önemli. Her nesnenin; uzaklaştıkça, düşük yüzey sayılı modelle değişmesini ayarlaman lazım.

İkincil önemde ise Python kodları, mutlaka modül içerisinde olmalı. Yani sürekli çalışacak kodlar def (fonksiyon) içinde; import ve tanımlama verileri ise dışta kalacak şekilde.


Ama bunların dışında en önemli olan şey: en azından giriş seviyesi bir ekran kartı gerekiyor. 2 hafta önce ekran kartımı değiştirdim. Daha önce Blender Game'de bir ışık açınca bile FPS düşüyordu. Kart ATI HD 5300 serisiydi.

Yeni aldığım kart Nvidia GeForce GT630. Fiyatı çok makul. http://www.vatanbilgisayar.com/gt630-odb-cooling-gddr3-2gb-128bit-nvidia-geforce-dx11-ekran-karti.html?srt=UP
Yeni ekran kartını kasaya taktıktan sonra fps 60'a sabitlendi. GLSL'da ışık, gölgeleri açtım. Bana mısın demedi.. :)

Kilit nokta ekran kartı yani. Yeni çıkan oyunlar, canavar gibi ekran kartı istiyor. Render almadan, oyunu gerçeğe yaklaştırmanın başka yolu yok çünkü.

Bu arada belirteyim: oyun konusunda benden daha bilgili ve tecrübeli arkadaşlar var bu sitede. Başta DragonLEE, suatcagdas, ve bu konuyu açan dorobba. Daha bilmediğim başkaları da olabilir. Ben henüz yeni sayılırım ;)