1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Blender 2.80 Eevee test-1 (ön inceleme)

Gönderilme zamanı: 06 Eki 2018, 22:04
gönderen halil

Re: Blender 2.80 Eevee test-1 (ön inceleme)

Gönderilme zamanı: 07 Eki 2018, 11:52
gönderen ovunckurt
hocam selamlar. Yaşım 35. Yaklaşık 20 yıllık grafikerim. Alt yapı olduğu için çabuk öğreniyorum. 3 günlük blender kullanıcısıyım. mimari çizimleri ve obje tasarımlarını neredeyse sorunsuz bir şekilde yapıyorum.

Yalnız material ve texture da biraz sorun yaşıyorum. Sorum şu; Örneğin sahnemde birçok obje var. Ben bir objeye texture atadığımda tüm objelere atıyor. sabahtan beri uğraşıyorum. yardımcı olursanız sevinirim. ovunckurt@gmail.com   0541 246 1909

Teşekkürler
Övünç Kurt

Re: Blender 2.80 Eevee test-1 (ön inceleme)

Gönderilme zamanı: 07 Eki 2018, 12:39
gönderen toprakada
hocam selamlar. Yaşım 35. Yaklaşık 20 yıllık grafikerim. Alt yapı olduğu için çabuk öğreniyorum. 3 günlük blender kullanıcısıyım. mimari çizimleri ve obje tasarımlarını neredeyse sorunsuz bir şekilde yapıyorum.

Yalnız material ve texture da biraz sorun yaşıyorum. Sorum şu; Örneğin sahnemde birçok obje var. Ben bir objeye texture atadığımda tüm objelere atıyor. sabahtan beri uğraşıyorum. yardımcı olursanız sevinirim. ovunckurt@gmail.com   0541 246 1909

Teşekkürler
Övünç Kurt
Merhaba. Halil hocanın paylaştığı blender 2.8
Belki bu sebeble hata veriyor olabilir. 2.79 deneyebilirsin. Baran hoca çok iyi açıklamış aşağıdaki videoda https://m.youtube.com/watch?v=fe_sJ53b-M4

Re: Blender 2.80 Eevee test-1 (ön inceleme)

Gönderilme zamanı: 07 Eki 2018, 21:57
gönderen halil
hocam selamlar. Yaşım 35. Yaklaşık 20 yıllık grafikerim. Alt yapı olduğu için çabuk öğreniyorum. 3 günlük blender kullanıcısıyım. mimari çizimleri ve obje tasarımlarını neredeyse sorunsuz bir şekilde yapıyorum.

Yalnız material ve texture da biraz sorun yaşıyorum. Sorum şu; Örneğin sahnemde birçok obje var. Ben bir objeye texture atadığımda tüm objelere atıyor. sabahtan beri uğraşıyorum. yardımcı olursanız sevinirim. ovunckurt@gmail.com   0541 246 1909

Teşekkürler
Övünç Kurt
Merhaba,
Blender'ın hangi sürümünü ve hangi render motorunu (Blender Internal, Cycles, Eevee,) kullandığınız hakkında bilgi verir misiniz?

Re: Blender 2.80 Eevee test-1 (ön inceleme)

Gönderilme zamanı: 09 Eki 2018, 23:12
gönderen ovunckurt
Merhaba. Geç cevap için kusura bakmayın hocam. blender 2.79b adlı sürüm ve kendi içindeki blender renderını kullanıyorum ilave bir proram yok. bu arada cycles render da da aynı sorun var. Bu arada renk atamalarında sorun yok.Ayrıca bir uzmanlık sorum daha var. Elimde bir masa oyunu var. Piyasada bulunmayan yepyeni bir oyun. Patenti akrabamda. Bu fırsatı değerlendirmek istiyorum. Hİçbir aşamada problemim yok. Ancak bu oyunu kodlayacak birine ihtiyacım var. Oyun satranca benzer bir oyun. Online karşılıklı oynananacak bir oyun. İlginize teşekkürler hocam. Selamlar

Re: Blender 2.80 Eevee test-1 (ön inceleme)

Gönderilme zamanı: 13 Eki 2018, 22:23
gönderen halil
Merhaba. Geç cevap için kusura bakmayın hocam. blender 2.79b adlı sürüm ve kendi içindeki blender renderını kullanıyorum ilave bir proram yok. bu arada cycles render da da aynı sorun var. Bu arada renk atamalarında sorun yok.Ayrıca bir uzmanlık sorum daha var. Elimde bir masa oyunu var. Piyasada bulunmayan yepyeni bir oyun. Patenti akrabamda. Bu fırsatı değerlendirmek istiyorum. Hİçbir aşamada problemim yok. Ancak bu oyunu kodlayacak birine ihtiyacım var. Oyun satranca benzer bir oyun. Online karşılıklı oynananacak bir oyun. İlginize teşekkürler hocam. Selamlar
Tekrar merhaba,
Modellemeyi farklı bir program ile yapıp, Blender'a aktardıysanız ya da bir nesneyi  kopyalayarak diğer nesneleri oluşturduysanız, tüm nesnelere aynı materyalin atanmış olması olasıdır.

Material Sekmesini incelerseniz, Bir Materyalin (malzemenin) kaç adet nesneye atandığını/kullanıldığı görebilirsiniz.

Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi, bir nesne seçili iken, materyal panelinden, sayının üzerine tıklarsanız,  materyal kopyalanır ve o nesneye has, bağımsız bir materyal olur. Bundan sonra materyal ayarlarında yaptığınız değişiklik o nesneye (eğer başka nesneye atama yaparsanız, o nesneye de) ait olur.

Resim