Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
Kullanıcı avatarı
halil
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 2069
Kayıt: 05 Tem 2009, 12:35
Konum: İstanbul
İletişim:

Blender 2.8'de PBR Doku Boyama

08 Eki 2018, 22:12

Blender 2.8 sürümünde PBR (Physically Based Rendering - Fizik Tabanlı Render) Doku Boyama konusunda güzel bir Video;
Ahmet ULUTANRIVERDİ (Dijital Oyun Tasarımcısı) tarafından tercüme edilmiş ve paylaşılmış olan  Fizik Tabanlı Render ( Physically Based Rendering - PBR) konusunda Türkçe kapsamlı 2 doküman paylaşmak istiyorum.

Resim

Bölüm 1
PBR rehberinin ilk bölümü, fizik tabanlı render ve shading teorisine dayanıyor. Işık ışınının bir madde yüzeyindeki etkileşimini kavramak sanatçılar için önemlidir. Zîra işleri, yüzeyi tanımlayan texture ları oluşturmak. Işıkla etkileşim halinde oluşturulan texture ve materyallerin sanal dünyada iyi bir görünüme sahip olması için, sanatçıların ışığın gerçek hayattaki tavrını bilmeleri gerekir. Fizik tabanlı render, bu ilk bölümde bir takım fiziki teorilere dayalı bir şekilde inceleniyor.

Bölüm 2
İkinci bölümde, ilk bölümdeki bilgilere dayalı bir şekilde, PBR texture lar oluşturmanın pratik uygulamalarından ve prensipler düzenlemeden bahsedeceğiz. PBR’ ı sanatsal açıdan yeniden tanımlamakla başlayacağız. Ardından, metal/roughness iş akışının prensip ve kurallardaki yerini konuşacağız.

Kaynak: https://medium.com/dijitaloyunsanat%C4% ... 0bf8232fc1
Açık Kaynak Dünyası Vatandaşı