Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
Kullanıcı avatarı
Yapım 14
Moderator
Moderator
Mesajlar: 308
Kayıt: 29 Mar 2014, 13:12
Konum: İstanbul
İletişim:

Game Engine - Node Kullanımı

20 Şub 2015, 08:46

Node bağlantılarını, Cycles ile aşina biliriz, fakat hem Blender Render, hem de Game'de etkin şekilde kullanabiliriz.

Klasik Cube Map örneklerinde, bulutların çoğu içice geçmiş, kötü ve bulanık bir görüntü vardır.

ResimResim

Oysa bulutların, ayrı olarak eklenmesi gerekir. Tek resimlik bir gökyüzü hem kötü görüntü verir, hem de resim dosyaları, sisteme ek yük getirir.

Aşağıdaki kedinin, (bize göre) sağ yüzündeki piksellerin ne kadar fazla olabileceğini tahmin edebilirsiniz.

Resim

O nedenle oyunlarda, tiled (tekrarlanabilen) küçük ve hafif texture'ler kullanmak gerekir. Ayrıntılar ise stencil (siyah-beyaz haritalar), yardımıyla verilmelidir.

Resim

Gökyüzü için, konumuza gelirsek:
Bir küre (sphere) yaratıp, alttan yarısını kesiyoruz. Node Editor'e geçip, soldaki Geometry Node'unun global çıkışını, mavi renk kanalından geçirerek, gökyüzünün mavi ve beyaz rengine faktöriyel olmasını sağlıyoruz. Value'leri istediğimiz şekilde oynarak, renk geçişlerini sınırsız şekilde manipüle edebiliriz. Hatta gece gündüz animasyonu bile yaratabilirsiniz.

Resim

Node'lar ile, sadece 3 renkle işimizi hallettik. Gerisini program halletti. 3 renk, 3 piksel demek. Texture kullansaydık şayet, bu piksel sayısı milyonlara kadar çıkabilirdi. Bu da RAM'e ek külfet bindirir.

Ve sonuç., burada: viewtopic.php?f=28&t=3937