Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
Kullanıcı avatarı
halil
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 2289
Kayıt: 05 Tem 2009, 12:35
Konum: İstanbul
İletişim:

Jared Owen [Blender Sanatçısı]

24 Kas 2019, 21:52

Hakkında
Benim adım Jared Owen ve ben Amerika Birleşik Devletleri'nden bir 3D Animatörüm.
Resim

Hatırlayabildiğimden beri animasyonla ilgileniyorum. Çocukken bilgisayar üzerinde flip kitap ve birkaç basit animasyon yaptım, fakat ne yaptığımı gerçekten bilmiyordum. Üniversiteye hızlı bir şekilde ilerleyin ve Blender adında ücretsiz bir program öğrendim. Hemen indirdim, ancak öğrenmesi çok zordu ve fazla boş zamanım olmadı. Yıllar boyunca akşamları ve hafta sonları öğrenmek için zaman harcadım. Canlandırmayı öğrendiğim gibi, YouTube'a koymak için animasyonlar yapmak istedim ama neye animasyon yapacağımdan emin değildim! İnsanların aradığı ve yararlı bulacağı bir şey yapmak istedim. Yeni şeyler öğrenmeyi seviyorum, bu yüzden işlerin nasıl yürüdüğü konusunda animasyonlar yapmaya karar verdim.

İlk açıklayıcı videolarımdan biri Güneş Sistemi ile ilgiliydi. Bu şimdi YouTube'da 5 milyondan fazla görüntülendi!
En sevdiğim şeylerden biri kütüphaneye gitmek ve sadece hangi kitapların ilgimi çektiğini görmek. Mühendisliğe ve dış alanla ilgili her şeye özel bir ilgi duyuyorum. Benim de dikkatimi çekecek başka birçok konu var. Animasyon becerilerimi ve öğrenme aşkımı birleştirmek çok güzel; Bu benim için bir kazan-kazan. Yayınladığım her yeni animasyonda bunun ne kadar güçlü olabileceğini anlamaya başladım. 3B animasyonla yapamayacağınız şeyleri sadece kelimelerle (hatta 2B animasyonla) açıklayabilirsiniz. Pek çok insanın öğrenmek isteyeceği konular var ama bu konuda iyi bir video yok. Boşluğu doldurabilirim !!
İlham
İlhamım çeşitli yerlerden geliyor. Farklı yerlere yürüyeceğim ve hangi nesneleri parçalayıp canlandıracağımı göreceğim; Oyuncak dükkanları veya hırdavat dükkanları bu tür şeyler için özellikle iyidir. Bilgisayarlar, yazılımlar veya alanlar gibi beni ilgilendiren konular hakkında düşüneceğim ve hangi fikirlerin geldiğini göreceğim. YouTube'daki aile, arkadaşlar ve izleyiciler benim için her zaman yeni fikirlere sahiptir. Fikir listemiz büyümeye devam ediyor, bu yüzden ne kadar ilgilendiğime ve videonun ne kadar çok gösterim alacağını düşünüyorum.
Bir animasyon için bir konu seçtiğimde, bu konu hakkında elimden geleni öğrendim. Kitap okuyun, Google'da arama yapın, yapabilirsem uzmanlarla konuşun ve YouTube videolarını ve belgesellerini izleyin. Fiziksel bir nesne ise, nasıl çalıştığını ( Nerf Silahı gibi ) öğrenmek için parçalara ayırırım .

Resim

Sonra 3D modellemeye başladım - bu ne kadar karmaşık olduğuna bağlı olarak uzun zaman alabilir. Senaryoyu yazacağım ve sesimi bilgisayara kaydedeceğim. Videom için sesi düzenlemek için Audacity kullanıyorum - bu başka bir harika açık kaynaklı (ücretsiz) program. Animasyon önce gelir - sonra giderim ve sesimi animasyonla eşleştiririm. Doğru anlaması biraz zaman alıyor. Sonra genellikle YouTube ses kütüphanesinde bulduğum müziği ekliyorum. Her şey bittiğinde Open GL animasyonu yapıyorum ve birkaç aile üyesine ve arkadaşına gönderiyorum ve geri bildirimlerini istiyorum. Her şeyi sonlandırdığımda, oluşturma zamanı! Bu, animasyonun karmaşıklığına bağlı olarak 20-100 saat arasında bir süre alabilir. Sonra YouTube kanalıma gönderiyorum .
Açık Kaynak Dünyası Vatandaşı
 
Kullanıcı avatarı
halil
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 2289
Kayıt: 05 Tem 2009, 12:35
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Jared Owen

24 Kas 2019, 21:52

Animasyon tamamlandığında, doopsheet'in nasıl görünebileceğinin ekran görüntüsü:

Resim

Bilgisayar bilimi alanında gerçekten canayakın gelebilecek bir lisans derecem var. Programlama becerilerimi Blender'ın işlevselliğini Python ile genişletmek için kullanıyorum. Bu, bir Grand Piyano'nun 88 çekiçini yaratırken ve canlandırırken çok yardımcı oldu!
Resim

Ayrıca Blender topluluğu tarafından yapılan faydalı eklentileri de araştırıyorum. Kullanmaya başladığım yeni bir Blender eklentisi, Animasyon Düğümleri. Canlandırmak için sıkıcı olacak karmaşık dizileri canlandırmak için çok güçlüdür. Buna güzel bir örnek, Buckingham sarayı videomdaki ağaçlar.
Apollo Uzay Aracı
Şimdiye kadar en sevdiğim konu, Apollo Uzay Aracı'ndaki 3 bölümüm.
Bu animasyonların yapması 6 ayımı aldı. Araştırma ve animasyon için zaman bulmak bazen zordu. Karım ve ben ilk çocuğumuzu, YouTube'daki ilk kısmı yayınladıktan kısa bir süre sonra yaşadık. O zamanlar aynı zamanda bir yazılım mühendisi olarak bir gün işim vardı, bu yüzden sabah erken kalkmak ya da ilerlemeye devam etmek için gece geç saatlerde kalmak zorunda kalıyordum. Projeye başladığımda, ne kadar zaman alacağına dair hiçbir fikrim yoktu! En fazla bir veya iki ay olacağını düşündüm.
Bu tür şeylere hep ilgi duydum. Apollo 13 en sevdiğim filmlerden biri ve roketin her bir parçasının nasıl çalıştığını gerçekten anlamak istedim. Bu dev roket yığınıyla başlıyorsunuz ve bunun yalnızca küçük bir kısmı Dünya'ya geri dönüyor. Bu nasıl çalışıyor? Pek çok cevaplanmamış soru! Makaleleri, eski NASA belgelerini ve farklı araçlardaki birkaç belgeselleri inceleyerek saatler geçirdim. Tüm küçük ayrıntıları doğru anladığımdan emin olmak istedim ama aynı zamanda geniş bir izleyici kitlesine eğlendirdi; bu bazen elde edilmesi zor bir dengedir. Başlangıçta sadece bir video olmasını planlamıştım, ancak uzunluğuyla büyümeye devam etti, böylece 3 parçaya ayırmaya karar verdim (bir noktada 4 parça yapmayı düşündüm!).
Bu gerçekten o zamanki yeteneğimin sınırlarını zorladı. Apollo uzay aracının ve Satürn V'nin her bir parçası için kapsamlı 3B modelleme yapmak zorunda kaldım.

Bu videoyu bitirdiğimden bu yana iki buçuk yıl geçti ve hala güzel anılarla geri dönüyorum. Bunun gibi daha fazla video yapmak istiyorum! Üzerinde çalışmakta olduğum video Uluslararası Uzay İstasyonu ile ilgili . İstasyonun her bir parçasını açıklayan ayrıntılı bir şekilde geçeceğim - bu, diğer videolarımın çoğundan biraz daha uzun sürecek. Videoyu Aralık ayının ortasına kadar yayınlamayı planlıyorum. Videoyu oluştururken Patreon sayfama düzenli güncellemeler göndermeye devam edeceğim.

Kaynak: https://www.blendernation.com/2018/11/1 ... ared-owen/
Açık Kaynak Dünyası Vatandaşı
 
Kullanıcı avatarı
Özgür
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye
Mesajlar: 468
Kayıt: 06 Kas 2014, 03:54
İletişim:

Re: Jared Owen [Blender Sanatçısı]

25 Kas 2019, 02:52

Yav, adamın içi dolmuş, 
oku oku içim şişti, üstümü başımı yolasım geldi,
ne 3D animatörmüş arkadaş !!!
Evli ise eşine sabırlar diliyorum... :icon_kahkaha:
Halil hocamızı da bu paylaşımı gerçekleştirirken
sabrından ve ayılıp bayılmadan alnının akıyla işin içinden çıktığı için özel olarak kutluyorum...
 
Kullanıcı avatarı
halil
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 2289
Kayıt: 05 Tem 2009, 12:35
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Jared Owen [Blender Sanatçısı]

09 Ara 2019, 21:37

Yav, adamın içi dolmuş, 
oku oku içim şişti, üstümü başımı yolasım geldi,
ne 3D animatörmüş arkadaş !!!
Evli ise eşine sabırlar diliyorum... :icon_kahkaha:
Halil hocamızı da bu paylaşımı gerçekleştirirken
sabrından ve ayılıp bayılmadan alnının akıyla işin içinden çıktığı için özel olarak kutluyorum...
Teşekkür ederim. Gerçekten mesaj beni uğraştırdı.
Adam oldukça gayretli ve başarılı. Makine Mühendisi olduğum için mi bilmiyorum, mekanizmaların çalışma prensiplerine dair çalışmaları dikkatimi çekiyor, çalışmaları takip ediyorum.
Açık Kaynak Dünyası Vatandaşı