Merhaba. Bir modelim var ve göz ayrı bir obje yani karakterin içinde değil. Rigify armature'sini karaktere ekledim ama gözü nasıl eklicem. Rigify'daki gözleri sağa sola oynatmak istiyorum. Lütfen yardımcı olun
flex rig'i ben hep hazır kullanmıştım, zaten o paketin maksadı da kullanıcıların uzun ve zahmetli rigging işlemleri ile uğraşmadan karakterin boyu,kilosu,elbisesi vs.. değişiklikler yaparak birbirinden farklı karakterler yaratabilmesi idi. Bir kez incelemek istedim ama oldukça karışık gelmişti. Belli ki uzun bir çalışmanın ürünüydü. Blenrig ise karakterinize animasyon yapmanızı sağlayacak görece kolay bir yöntem, onu tavsiye ederim. https://www.youtube.com/watch?v=yD7Acr1yr8E https://www.youtube.com/watch?v=s2__d4HysJw
çok teşekkür ederim hocam. bir sorum daha olacak. İlk verdiğiniz linkteki videoyu izledim ve gözler artık oynuyor. Ama kafa yapısı bozuldu, gözleri oynatınca kafa içeri göçüyor. Resimdeki gibi oluyor. Bunun sorunu nedir acaba?
gözlere ait deform kemikleri resimdeki içeri göçük kısımdaki vertexleri de hareket ettiriyor. Weight paint modunda gözlere ait deform kemiği seçilip içeri göçük kısımdaki yeşil-sarı-kırmızı (hatta mavi gözükse bile 0.001 şiddetinde bile olabilir) tam 0 (sıfır)'a çekilmesi gerekiyor. Otomatik weight paint işlemlerinde bu kadarcık hata olabiliyor. https://www.dropbox.com/s/3ae4ujjzqhu7ziy/weight_paint_duzeltmesi.jpg?dl=0